סקר: העם רוצה - דרעי או סיון רהב-מאיר

מסקר שנערך לקראת הכנסת ה-19, בקרב מאות מרואיינים עולה: הייתם רוצים לראות בכנסת את סיון רהב-מאיר, לצד אריה דרעי. הנתונים (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

סקר שערך אתר ynet בשיתוף עם "עמותת גשר" מגלה כי העיתונאית החרדית סיון רהב-מאיר פופולארית כמעט כמו אריה דרעי, ויש מי שרוצה לראות גם את אורי זוהר בפרלמנט הישראלי.

עוד בנתונים: חברי הסיעות הדתיות והחרדיות טובים יותר לבוחריהם מחובשי הכיפות במפלגות האחרות, ואת החקיקה הדתית יש לצמצם או להפסיק.

סקר אתר ynet-גשר נערך על ידי מכון המחקר פאנלס וכלל 300 מרואיינים - מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל, כשטעות הדגימה המירבית: 5.7%±.

השאלה הראשונה הייתה: "האם לדעתך לעיתים צריך לחוקק חוקים דתיים נוספים בכנסת דוגמת חוק החמץ והשבת?". 48% השיבו בשלילה וקראו להפריד הדת מהמדינה, 25% אמרו כי יש לקדם חקיקה כזו רק במקרים נדירים ו-20% סבורים כי ראוי לעשות שימוש בכלי זה לענייני הדת כמו בכל נושא אחר. היתר (7%) סירבו לענות.

פילוח להגדרות דתיות מלמד, כצפוי, כי הדתיים והחרדים תומכים בחקיקה דתית, החילונים מתנגדים והמסורתיים מעדיפים להידרש לה רק במקרים מסויימים ובאופן מבוקר.

בדיווח ב-ynet נכתב כי בציבור הדתי חלוקות הדעות בשאלה מי מסייע יותר למגזר – חברי הסיעות הדתיות או חברי הכנסת הדתיים במפלגות הכלליות. על פי הסקר, 58% סבורים כי האפשרות הראשונה היא הנכונה, 16% אמרו כי כלל הח"כים – דתיים וחילונים – פועלים היטב למען חובשי הכיפות, ורק 15% ציינו בהקשר זה את החברים הדתיים בסיעות הנחשבות ל"חילוניות".

היתר (10%) השיבו: "אף אחד מחברי הכנסת". בכל אחד מהמגזרים הרוב סבורים שהמפלגות הדתיות והחרדיות הן היעילות ביותר לבוחריהן.

איזו אישיות ציבורית דתית מתאימה להיות חבר/ת כנסת? משתתפי הסקר התבקשו לבחור באחת או יותר מתוך רשימת שבעה שמות שהוצגה להם, ואלה התוצאות: 25% בחרו באריה דרעי, 24% בעיתונאית סיון רהב-מאיר, 16% באלוף (מיל´) יעקב עמידרור, 14% ברב יובל שרלו ו-12% ברב אורי זוהר. עם זאת, 33% אמרו כי איש מהנזכרים אינו מתאים כהן כחבר כנסת.

בתגובה ל"כיכר השבת" אומרת רהב-מאיר: "קראתי את הסקר הערב והוא בהחלט מחמיא, משעשע ומעניין. אני עוד לא מחפשת עוזר פלמנטרי, אלא בעיקר מטפלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר