מטלטל

אברך חרדי החליט לתרום כליה: "קיבלתי חיים, ואני מחזיר חיים"

אהרן פאמפ, אברך בן 28, נשוי ואב לילדה, מנותח כעת למען מטרה אחת: הצלת נפש אחת מישראל ● אשתו, מלי פאמפ, עברה השתלת כליה לאחר המתנה מורטת עצבים. בעקבות הנס וההחלמה המופלאה, החליט אהרן לתרום כליה משלו ● "כמו תינוק שנולד מחדש", אומרת מלי ל"כיכר השבת" (חדשות)

שושי הלר | כיכר השבת |
אהרן פאמפ (פלאש 90, מנדי הכטמן)

בשעה 9 בבוקר לפי שעון ניו יורק נכנס לחדר הניתוחים בבית חולים במנהטן, אהרן פאמפ, חרדי בן 28, נשוי ואב לילדה, שהחליט לתרום כליה ליהודי תושב העיר.

כיצד הגיע למעשה חסד שכזה?

הסיפור המיוחד של בני הזוג פאמפ, התחיל לפני כשש שנים כאשר אשתו של אהרן, מלי פאמפ, גילתה שהכליות שלה מתפקדות רק ב-50% מהנורמה. לפני כשנה היא החלה לקבל טיפולי דיאליזה, והיתה צריכה לעבור השתלת כליה אך מכיוון שבינה לבין בני משפחתה, כולל אהרן בעלה, לא נמצאה התאמה בסוג הדם והם לא יכלו לתרום עבורה, היא נכנסה לרשימת הממתינים הארוכה להשתלת כליה מתורם.

רשימת הממתינים לתרומת כליות בארץ ארוכה מפני שישנה פרוצדורה לא פשוטה וועדות רבות שתפקידן לבדוק כי לא מתבצע סחר באיברים. בשל כך מעטים התורמים וזמן ההמתנה לכליה נע בין חמש לשבע שנים.

לא כך הם פני הדברים בניו יורק וחברתה של מלי פאמפ הפנתה אותה לארגון החסד Renewal שהוקם לפני כארבע שנים על ידי מנדי ריינר, איש עסקים חרדי תושב בורו פארק. הארגון שם לו למטרה לתווך בין אלה המוכנים לתרום כליה לבין מי שזקוק לכך. כולל תמיכה לכל אורך הדרך, לשני הצדדים.

לפני כחצי שנה נסעו בני הזוג יחד עם בתם לניו יורק ובחסדי שמים, לפני חודשיים עברה מלי בהצלחה את הניתוח לאחר שנמצאה עבורה כליה מתורם יהודי.

"גם אני רוצה לתרום"

לאחר הניתוח אמר אהרן פאמפ ל"ידיעות אמריקה" כי גמלה בלבו ההחלטה לתרום כליה.

"ברגע שאשתי קיבלה כזאת מתנה, חיים חדשים, הרגשתי שגם אני רוצה לתרום ולהציל חיים. אני מכיר את המציאות הקשה, שבה אנשים שיש להם ילדים בבית צריכים לעבור טיפולי דיאליזה. לא האמנתי כשראיתי ש-48 שעות אחרי הניתוח, הבן אדם הולך הביתה. זה נראה לי כמו חלום".

לאחר בדיקות התאמה שעבר, בישרו אנשי הארגון ליהודי המחכה נואשות לתרומה כי נמצאה הכליה המתאימה עבורו והניתוח מתבצע בשעות אלו.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם רעייתו הנמצאת לידו בבית החולים במנהטן, היא מספרת: "הוא נכנס לחדר הניתוח בשעה 9, הניתוח לוקח ארבע שעות. מרגש מאוד שהוא יכול לתרום חיים לבן אדם".

על עצמה היא אומרת: "עברה התקופה הקשה של ההחלמה, אבל כל יום זו החלמה בפני עצמה, זה כמו תינוק שנולד מחדש. ברוך השם אפשר לשכוח מהדיאליזה."

להעלות את הבשורה לישראל

את היהודי שתרם עבורה כליה היא פגשה אתמול לראשונה. בארגון מארגנים סעודת הודיה לשני הצדדים לאחר שהתהליך מסתיים בשלום.

בני הזוג מתכננים להביא איתם לארץ את הבשורה ולהקל את התהליך על חולים נוספים הזקוקים להשתלה, כפי שאמר אהרון בראיון לידיעות: "אני רוצה ללכת לוועדות, לדפוק על השולחן ולהגיד: חבר´ה זה, נגמר! אנשים רוצים לתרום כליות, יש כאן ארגון שעושה עבודת קודש וצריך לאפשר לו לעזור.

"מישהו צריך לקום ולצעוק שאנשים רוצים לתרום, רוצים לתת. כשישבתי אצל מנחם במשרד וראיתי מה האירגון עושה ואיך הוא מטפל במלי, אמרתי שאני מעוניין לתרום כליה למישהו אחר, כי למלי לא התאמתי. נראה שבקרוב גם אני אתרום כליה, מה שמאוד מרגש אותי" .

מלי מוסיפה: "צריך להגיע לכנסת, למשרד הבריאות, לדבר עם האנשים שמשפיעים בנושא. אני מוכנה להרים את הפרויקט, אבל צריכה מישהו שידריך אותי ויעזור לי להיפגש עם האנשים הנכונים. המצב אבסורדי לחלוטין, כי בן אדם שרוצה לתרום כליה בישראל צריך להתחנן בפני הוועדה. זה מצב מעוות שחייבים לתקן, למה לאלץ ישראלים לעזוב את הבית שלהם ולנסוע לאמריקה? חייבים לתת לאנשים תקווה!"

את ההבטחה שלו לתרום כליה מקיים אהרן פאמפ בשעות אלו. כך כתב אמש לחבריו בפייסבוק "בעזהשי"ת מחר בבוקר תהיה לי את הזכות לתרום חיים עבור יהודי מניו יורק שזקוק לתרומת כליה.. אשמח אם תתפללו בשבילי שהכל יעבור בשלום.. אהרן בן חנה לאה... תזכו למצוות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר