פרשת הכלב: נשקלת תביעה ממונית נגד כלי התקשורת

הפרסום המעוות על ´פרשת הכלב´, הובילה לתלונה במשטרה נגד אב"ד בית הדין לענייני ממונות בירושלים, הגרא"ד לוין ● כעת שוקל הרב לוין להגיש תביעה ממונית נגד כלי התקשורת שפרסמו את הסיפור וללא התגובה ● הרב לוין בתגובתו: "למה הממציא עצר בהומור שלו בשלב זה ולא תיאר שגם שחטנו את הכלבה ואגרנו את דמה בצנצנת לשנה הבאה כדי להשתמש בו ללישת המצות"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
כלב (פלאש 90)

בשל הסערה התקשורתית שפרצה בסוף השבוע, לאחר הפרסום המעוות של הסיפור עם הכלב שהגיע לבית דין לענייני ממונות בירושלים, התביעות נגד כלי התקשורת - בדרך.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם באחד מכלי התקשורת בצורה מעוותת כי כלב שהגיע לבית הדין וסירב לעזוב את המקום, נסקל באבנים בהוראת הדיינים, לאחר שאלו החליטו כי מדובר בגלגול של עורך דין מלפני 20 שנה שדינו בסקילה.

בעקבות הפרסום, הוגש על-ידי ארגון ´צער בעלי חיים´ תלונה במשטרה נגד אב בית הדין, הרב אברהם דוב לוין, בשל ההוראה שכאילו ניתנה לסקול את הכלב באבנים.

אלא שכפי שדווח כאן בשבוע שעבר, הדיינים כלל לא הורו לסקול את הכלב באבנים, והדבר היחיד שהם עשו היה להזעיק את המוקד העירוני של העירייה.

ב"הקול החרדי" דווח כי בימים אלו מקיים הגרא"ד לוין התייעצויות עם מספר עורכי דין, במטרה לתבוע תביעה ממונית את כלי התקשורת אשר פרסמו את הדברים בצורה מעוותת וגרמו עוול גדול לרב, לדיינים ולבית הדין.

בשלב זה, כפי הנראה חלק מכלי התקשרות ייאלצו לפרסם הבהרה והתנצלות, גם על הפרסום השקרי, גם על-כך שלא טרחו לבקש תגובה מהרב לוין וגם על-כך שלא טרחו לפרסם את התגובה שהתקבלה במלואה.

בנוסף לכך, אנו מפרסמים את תגובתו המלאה והחריפה של הגרא"ד לוין, תגובה שבכלי התקשורת השונים לא פורסמה במלואה.

וכך כותב הרב לוין בתגובתו: "זה הומור מר של מי שהמציא את הסיפור הזה. בדיחה טפילה וחסרת טעם שאפילו לא מצחיקה. גם הוא שהמציא את זה, אולי בגלל שרצה לבלבל את מי ששמע אותו או להביך אותו בבורות, ללא ספק לא חשב שדבריו יתקבלו ברצינות".

"אין שום בסיס לדבר שכזה, לא בהלכה ולא בהיגיון. לא קיימת ולא הייתה קיימת סקילה לכלבים או לכל בעל-חי בדת היהודית מעולם, לא בזמן בית המקדש ולא בזמן אברהם אבינו, לא מופיע רעיון שכזה לא בתורה, לא בנביאים ולא בכתובים", תגובת הרב לוין.

עוד אומר הרב לוין כי "הדבר פשוט מצוץ מהדמיון - לא היה ולא נברא. הפרט היחיד שנכון בסיפור הוא שאכן הגיעה כלבה מעוברת - ולא כלב כפי שמסופר, היא נכנסה לבית הדין ומצאה שם פינה לשבת. וילדי השכונה, שכונת מאה שערים, שמימיהם אולי לא ראו כלב, ששו ושמחו וצהלו, והיו קולות של צהלה ותשואות מצד הילדים המופתעים שהגיעו ללא גוזמה במאותיהם, פשוט מאות ילדים באו לחזות בכלבה. אולי הם רגילים לראות חתולי רחוב אבל כלב לא ראו אין להם היכן לראותו".

לדברי הרב לוין, "הפעולה היחידה שננקטה לאחר שהכלבה נכנסה וישבה בניחוחות וברוגע בצד - לחייג 106 למוקד של עיריית ירושלים, ניתן לבדוק זאת במוקד, אינני יודע אם פקחי העירייה באו והוציאו את הכלבה או שיצאה בעצמה מפני שאישית לא הייתי באותו יום כלל במקום, ולאחר ששמעתי על הכלבה שנכנסה ביררתי בטלפון שכבר הזמינו את העירייה".

"כל תוספת לסיפור הפשוט הזה אינו כי אם דמיון והומור מריר של מי שהמציא אותו (כלומר, לא דובר על גלגול נשמה, לא הוזכר עורך דין מלפני או אחרי 20 שנה, לא עשו תיקון לא רמזו על עונש ולא סקילה או אבנים), המצאות שכאלה בהחלט שייכות לסוג עלילות הדם, ואני מתפלא למה הממציא עצר בהומור שלו בשלב זה ולא תיאר שגם שחטנו את הכלבה ואגרנו את דמה בצנצנת לשנה הבאה כדי להשתמש בו ללישת המצות", עד כאן תגובתו החריפה של הרב לוין, שבכלי התקשורת לא קיבלה ביטוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר