נח נח בריקודים ועשן: כך נחגגה הילולת 'בעל הפתק'

עשרות תלמידיו של הסבא, רבי ישראל אודסר ז"ל, חגגו אמש בהר המנוחות את יום פטירתו של רבם הנערץ, בתפילה, ריקודים וכיבוד. רבי ישראל אודסר, מכונה גם "בעל הפתק" בשל הפתק שמצא ועליו הסיסמא 'נ נח נחמ נחמן מאומן', שלטענתו הגיע אליו ישירות מהשמים. לראשונה השנה, לא נערכה חגיגה גדולה כנהוג, בשל מעצרם של חלק מחברי הקבוצה

חיים שקדי | כיכר השבת |

עשרות תלמידיו של "הסבא" רבי ישראל אודסר ז"ל, המכונה "בעל הפתק", ציינו אמש (שני) בחגיגה גדולה בהר המנוחות את יום ההילולא, בתפילה, ריקודים וכיבוד קל.

רבי ישראל אודסר, נולד בשנת תרמ"ו בטבריה, ונפטר בי"ח בחשון, תשנ"ה. הוא מוכר בשם "בעל הפתק", לאור פתק שמצא בשנת תרפ"ב, ועליו מכתב המופנה מרבי נחמן ברסלב זיע"א.

המכתב כלל את הסיסמא המוכרת "נ נח נחמ נחמן מאומן", ו'הסבא' האמין כי הוא נשלח אליו ישירות מהשמים. מתנגדיו טוענים כי אחד מחבריו בישיבה חמד לו לצון וטמן את הפתק בתוך ספריו.

את דבר הפתק, חשף 'הסבא' בהיותו כבן שמונים, ומאז התקבצו סביביו עשרות משפחות, המאמינים בו ומפיצים את משנתו גם לאחר פטירתו, והם העומדים מאחורי הפצת הסיסמא 'נ נח נחמ נחמן מאומן'.

מדי שנה, עורכת הקבוצה הילולא גדולה לזכרו, בחגיגה שנמשכת אל תוך השעות הקטנות של הלילה, באחד האולמות הגדולים בירושלים.

השנה, לאור מעצרם של חלק מחברי הקבוצה, נערכה חגיגת ההילולא באופן מצומצם בסמוך לציונו בהר המנוחות. עשרות מחסידיו התקבצו במקום, אכלו, שתו ורקדו אל תוך הלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר