30 חברי-כנסת התגייסו לעזרת עובדת מזנון הכנסת שפוטרה

30 חברי-כנסת, הציעו השבוע להשתתף בהוצאות המשפט של עובדת מזנון הכנסת שפוטרה מתפקידה, עקב החלפת הזכיין. מסתבר שהעובדת הנ"ל המציאה את 'קופת הטיפים', שבה כל ח"כ שם כמה שקלים, בהם היא הייתה קונה עוגיות ומגישה אותם יחד עם הקפה לח"כים. כעת, כשהח"כים הרגישו בחסרון העובדת והעוגיות, הם החליטו לעזור לה. "כיכר השבת" מגיש את 'הפיסטוקים' של השבוע בעריכת אפרים גלעד

אפרים גלעד | כיכר השבת |
מזנון הכנסת (צילום ארכיון: פלאש 90)

* תושבי הרובע היהודי בירושלים העתיקה סיפרו השבוע למדור, כי אישיות חשובה הגיעה לביתו של ראש ישיבת "פורת יוסף" וחבר מועצת חכמי התורה, חכם שלום הכהן שליט"א. המדור, שבירר את העניין, גילה, כי האישיות החשובה היא לא אחר מאשר השר אלי ישי. מסתבר שהלה הגיע לחכם שלום כדי לעדכנו בנעשה בוועדת פלסנר. מאוחר יותר, ירד השר אף לעיר בני ברק, וביקר בביתו חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א, ועדכן אף אותו בנעשה באותה ועדה.

* נכבדי העיר בני ברק השבוע הגיעו לשמוח בשמחת חתונת נכדת הרב רפאל פנחסי. כמה ימים לאחר מכן, נערכה שמחת שבע הברכות באולם בעיר. נצפו במקום: סגן ראש העיר הר' אלי דדון - דוד החתן, הגאון רבי בנימין בצרי שליט"א מבאר שבע, ונכבדים נוספים.

* משפחתו של השר ר' אלי ישי, התכנסה השבוע באולם בית הכנסת מגן אבות שבשכונת רמות בירושלים לציון יום השנה לאביו ז"ל. השר ישי, עבר לפני התיבה לתפילת מנחה, ושני בניו של גיסו הרה"ג רבי יוסף הללויה, ראש מוסדות "פני מאיר" בכפר יונה, סיימו מסכת כל אחד בנפרד. בני המשפחה ביקשו לעשות את האזכרה בקרב משפחתם, ואי אפשר היה להתעלם מכמה ידידי המשפחה והאישים הקרובים ביותר לאלי ישי, כמו עו"ד רפי מלאכי יו"ר ש"ס בהסתדרות, ונח צדוק, האיש שנשלח לעמוד בחזית אגף הישיבות ולהגן עליהם בגופו מפגיעה.

* ויום לפני כן, הגיע השר אלי ישי להשתתף בחנוכת בית כנסת חדש בישוב אורנית, וכן הכנסת שני ספרי תורה חדשים למקום ע"י נציג ש"ס במקום ר' יהודה ברוכאל. בעין המדור נצפו גם: השר יעקב מרגי, הרב שלמה בניזרי, ור' אוריאל בוסו. ויש גם תיעוד.

* ובאותו שבוע, השתתף הרב שלמה בניזרי בהילולת האור החיים זיע"א, שהתקיימה לה בישיבה הקרויה על שמו, בראשות הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א, כאשר גם הגאון הצדיק רבי יהושע ממן שליט"א, בעל ה'עמק יהושע', הגיע לשאת דברי ברכה. במקום נצפה אף תלמידו של הרב אלבז, ר' משה אבוטבול, ראש העיר בית שמש.

* בין כל אותם ראשי מועצות שהגיעו אל כנס מיוחד שנערך במלון כינר, אי שם בטבריה החמה, הגיע גם אביגדור אוחנה, המנכ"ל במשרד לשרותי דת. אותו אביגדור שכר סירת מנוע, ועלה ביחד עם ראש עיריית אלעד לשעבר, צביקה כהן, לסיבוב בכנרת. את התמונות פספסנו.

* אפרופו ימת הכנרת: נשמות טובות לחשו השבוע למדור, כי בתקופה האחרונה נצפה עוזרו של הרב רפאל פנחסי, העונה לשם ישראל זיו, כשהוא נוהג בסירת מירוץ בכנרת. מסתבר שאותו זיו מתנדב מזה כעשור בארגון זק"א, ובתקופה האחרונה הוא החליט להצטרף לצוות החילוץ הימי של הארגון. לצורך כך הוא עלה על אותה סירת מירוץ, ועשה עליה רישיון. אותם נשמות טובות דאגו גם לצלם, ולשלוח למדור.

* 30 ח"כים ממגוון הסיעות בכנסת, הציעו השבוע להשתתף בהוצאות המשפט של עובדת מזנון הכנסת שפוטרה מתפקידה, עקב החלפת הזכיין של המזנון. מסתבר שהעובדת הנ"ל המציאה בעבר את 'קופת הטיפים', שבה כל ח"כ שם כמה שקלים, ובאותם שקלים היא הייתה קונה עוגיות ומגישה אותם יחד עם הקפה לח"כים. כעת, כשהח"כים הרגישו בחסרון העובדת והעוגיות, הם החליטו לעזור לה.

* לא נעים: ח"כ דוד אזולאי שאל השבוע את השר אהרונוביץ' מדוע סגרו את קבר רחל ביום ראשון ולמחרת ביום שני. נהוג שכל ח"כ שואל את השר שאילתא, והשר מביא תשובה שכתבו לו עוזריו. כאשר יש לשר תשובות רבות הוא מביא עמו הרבה דפים שכתבו לו, וזה בדיוק מה שקרה לו... "זה רק מוכיח עד כמה השר אינו מונח בשאילתות ששואלים אותו", אמר אחד מהנוכחים למדור.

* ואשתו של ח"כ אזולאי, מתנדבת מזה שנים בעמותת אור ירוק. השבוע התכנסו להם מאות מתנדבי העמותה, העוסקים בהדרכה לזהירות בדרכים בגני ילדים, כשהם מזמנים את ח"כ אזולאי בתור אורח הכבוד. בתום האירוע, מסרו ילדי גן מורשה מהעיר עכו שהגיעו לכינוס, תעודת הוקרה לח"כ ולאשתו, כשהם מודים להם על פועלם.

* שדר הרדיו עמי מימון אינו מסתפק רק בלדבר מול המיקרופון. השבוע הוא עשה הסבת מקצוע, והתחיל גם לשיר. הוא נכנס לאולפן, והקליט שיר מיוחד ביחד עם הזמר יניב בן משיח, לכבוד שמחת בת המצווה לבתו היחידה. אם זה ממש מסקרן אתכם, כוונו את הסקאלה לרדיו קול ברמה, ותוכלו להאזין לשיר הנחמד.

* פינת המזל"טים: לזמר יצחק ריס לרגל אירוסי בתו עם הבחור נתנאל קדושים מישיבת אמרי דעת. לנעים זמירות ישראל הבה"ח יהודה חדד לרגל אירוסיו. לר' דוד עמר, מחשובי האברכים בכולל "חזון עובדיה", לרגל הולדת הבן. לשדר הרדיו עמי מימון, לרגל שמחת בת המצווה לבתו. ירבו שמחות בישראל. שבת שלום.

המדור במלואו מתפרסם בעיתון "יום ליום"
סיפורים, דיווחים, תמונות ושאר ירקות ניתן לשלוח למייל של המדור: efr.gilad@gmail.com

דדון בשבע ברכות
ישי ובניזרי בהכנסת ספר תורה באורנית
בניזרי מרגי ובוסו בהכנסת ס"ת
בהילולת האור החיים
ישראל זיו
מימון ובן משיח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר