פיסטוקים: כשח"כים של ש"ס השתלטו על המליאה

למה נעדר אלי שמחיוף מהדיונים בבית המשפט על פרשת הולילנד, מה עשה אלי ישי עם סוחר נעליים ואיך קרה שרק חברי כנסת מש"ס נכחו במליאה

אפרים גלעד | כיכר השבת |
כולם מש"ס. השבוע במליאה (צילום מסך: יום ליום)

• העיניים של המדור הגיעו לחצור הגלילית, אל קברו של חוני המעגל הטמון במקום, וראו את ראש בית המדרש המרכזי "יביע אומר" בבני ברק, הרה"ג רבי יגאל כהן שליט"א, כשהוא מעתיר בתפילה במקום להצלחת אברכי הכולל שבראשותו, שבעקבות קריאתו של מרן, לא יבטלו את חופשת בין הזמנים הקרובה, וינצלו את הזמן להמשך לימוד בכולל.

• ביום שלישי הגיע השר יעקב מרגי למשרדי עיתון "יום ליום", לצורך ראיון שערך עמו כתב העיתון אבי רוזן. עד לקיום הראיון, ניצל השר את זמנו, וקרא בשקיקה את הספר "פוסק הדור" שהיה מונח על השולחן, תוך כדי שהוא מביע התפעלות מהספר שנכתב לכבודו של מרן רבינו מאור ישראל שליט"א. ויש גם תיעוד.

• יום שני, נהריה. אל ישיבת אביר יעקב, בנשיאות כ"ק האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א, מגיע הרב משה והב, רב מחלבות שטראוס, עם בנו - הרך הנולד, כדי להכניסו בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום. רבי דוד אבוחצירא כובד בסנדקאות, כשמיד לאחר הברית הוא ממהר לעזוב את העיר, ולהדרים לכיוון העיר באר שבע, כדי להשתתף באזכרה לאחיו הגה"צ רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל.

• ימים ספורים לפני הילולת האר"י הקדוש, במוסדות "יתד התשובה" בצפת בראשותו של הגאון רבי רפאל כהן שליט"א, נערכים לסיום בניית בית כנסת גדול בעיר, שיקרא על שם האריז"ל. כזכור, את הנחת אבן הפינה, יצק מרן רבינו שליט"א בעצמו בביתו, על ידי יציקת המלט בתוך הדלי. ב"יתד התשובה" מבקשים מהקהל להצטרף וליטול חלק בבניית בית הכנסת הגדול בעיר.

• לאחר שהשלים את סדרת הספרים "חגי ישראל" המיועדים לילדי ישראל, עלה הזמר אבי בן ישראל למעונו של מרן שליט"א, כדי להתברך מפיו. מרן ברכו בחום ושיבחו על הספרים שיחדירו לנפש הילדים אהבת תורה ויראת שמים.

• יום רביעי, בשבוע שעבר. כשחבר הכנסת אמנון כהן עולה לנאום במליאת הכנסת, לפתע הוא שם לב שבכל המליאה נשארו רק חמישה ח"כים, וכולם מש"ס. ח"כ ועקנין ניהל את הישיבה, השר התורן שהיה אמור להשיב תשובות לשאילתות היה השר משולם נהרי, וגם הח"כים אברהם מיכאלי ודוד אזולאי שנשארו לבד במליאה, היו מסיעת ש"ס. "ש"ס שולטת", הגיב אמנון כהן, "מה היו עושים בממשלה בלי ש"ס?", הוא שאל את הנוכחים בחיוך, כשוועקנין משיב לו: "אין מילים בפי... יש לנו פה כאן חמישה אסים"...

• מי שנכח בדיונים בבית המשפט בפרשת הולילנד, בוודאי שם לב לכך שהרב אלי שמחיוף לא נכח שם. מסתבר שהמשנה לראש העיר ירושלים, היה עסוק מאחרי הקלעים בארגון עצרת האזכרה לכ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל בבאר שבע, ובעקבות כך נבצר ממנו להגיע לבית המשפט. המדור מאחל הצלחה רבה.

• מחזק את מעמד הביניים? העיניים של המדור טיילו בשכונת הר נוף, וגילו לפתע את יו"ר ש"ס השר אלי ישי, כשהוא קונה לבנו נעליים מסוחר נעליים מזדמן, שפתח באסטה ליד השטיבל המקומי, ומיהרו לתעד זאת.

• יצאו לנופש: שדר הרדיו עמי מימון מקול ברמה והחברים יצאו לטבריה החמה, ועשו שיט על בננות. איציק אלחרר, יועץ שר הבינוי והשיכון, הגיע לבני ברק, ועשה שבת אצל המשפחה המורחבת. ורק המדור הסתפק בקייקים בירדן.

• פינת המזל"טים: לרב חיים כהן שליט"א, ראש כולל "נר המערבי" ורב קהילת "בית הלל" בכפר סבא לרגל הולדת הבן. לאלעזר חזי מבית שמש, לרגל המעבר לדירה החדשה. לסגן ראש עיריית פתח תקווה ר' אשר שוקר, לאירוסי בתו. ירבו שמחות בישראל. שבת שלום.

המדור במלואו מתפרסם בעיתון "יום ליום"
סיפורים, דיווחים, תמונות ושאר ירקות ניתן לשלוח למייל של המדור: efr.gilad@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות