זהירות: פייסבוק קוראת את ההודעות שלכם

אחת הדרכים של פייסבוק לנתח את מה שאתם אוהבים ובכך לחבר אתכם לחדשות האהובות עליכם, היא באמצעות קריאה של ההודעות הפרטיות שלכם. אז מה פייסבוק עושה לנו בתיבת ההודעות? ואיך היא קובעת דרכם מה נראה לה שנאהב, ועוד מוסיפה בחלק מהמקרים לייק ללא ידיעתנו? (אינטרנט ומחשבים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פייסבוק (צילום מסך יוטיוב)

מסתבר, שלמרות המחשבה שרשת האינטרנט היא מקום חופשי, בו ישנה דרור למקלדת, עדיין, "עין רואה", גם ברשת הפייסבוק, וגם אפילו בתוך תיבת ההודעות הפרטיות שלכם.

לפי דיווח בתקופה האחרונה, 'פייסבוק' מעניקה לייקים לחדשות שהיא משערת שתאהבו, זאת גם אם לא לחצתם על כפתור הלייק.

מה שיותר מרגיז, היא העובדות עליהם לפי הדיווחים מסתמכת פייסבוק בשביל לבצע את המעשה המוזר מאחורי גבכם.

אחת מן העובדות שמובילות את פייסבוק לקבוע לכאורה ש"אתם תאהבו את זה" היא באמצעות מעקב אחר קישורים המועברים בהודעות פרטיות.

אז מה פייסבוק עושה לנו בתיבת ההודעות? ואיך היא קובעת בגללם מה נראה לה שנאהב, ועוד מוסיפה בחלק מהמקרים לייק ללא ידיעתנו?

נכנסנו לדף בו מופיעה הצהרת הפרטיות של פייסבוק וקראנו את הקטע הבא: "אנו מקבלים נתונים אודותיך בכל פעם שיש לך אינטראקציה עם פייסבוק, למשל, כאשר אתה מסתכל בציר הזמן של אדם אחר, שולח או מקבל הודעה, מחפש חבר או דף מסוימים, לוחץ על פריטים, צופה בהם או מקיים עמם אינטראקציה אחרת, משתמש ביישום לנייד של פייסבוק או רוכש נקודות זכות של פייסבוק או מבצע רכישות אחרות באמצעות פייסבוק".

"שום מידע אינו נחשף"

קראו את תגובת 'פייסבוק' שפורסמה באתר הטכנולוגיה והדיגיטל 'גאדג'טי' ואולי תרגעו: "הסריקות המתבצעות לקישורים נעשות לצורך הצגת תמונת ההצגה המקדימה וכדי לגלות שהקישור אינו ספאם. שום מידע פרטי אינו נחשף ופייסבוק לא עושה לייק לדף כלשהו בשם המשתמש".

"דפי אינטרנט המקושרים לפייסבוק מחזיקים מונה לייקים וחלק מהספירה מכילה קישורים שמודבקים בהודעות פרטיות, אך שום מידע של המשתמש לא דולף החוצה ולא יוצג בטיימליין של המשתמשים" נכתב בהבהרה שפרסמה 'פייסבוק'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר