הוחלט: פייסבוק תקבל את facebook.co.il ללא תשלום

המחלוקת הגיעה לסיומה: הרשת החברתית פייסבוק תקבל לידיה את כתובת הדומיין facebook.co.il בחינם, בעבר סירב המחזיק בכתובת להענות ל'דיל' שהוצע, לפיו הכתובת תועבר לרשת החברתית תמורת שלושת אלפים דולרים. כאמור, באיגוד האינטרנט הישראלי החליטו להורות על העברת הכתובת לידי הרשת החברתית (דיגיטל, אינטרנט)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

המחלוקת על השימוש בדומיין facebook.co.il, הגיעה היום (שלישי) לסיומה, כאשר באיגוד האינטרנט הישראלי החליטו לקבל את טענות העותרת - פייסבוק, ולהורות לבעלי הדומיין הישראלי, להעביר את הכתובת לידי רשת החברתית ללא תשלום.

למי שלא מתמצא בשוק הדומיינים, נציין כי בעולם האינטרנט נעשה שימוש בכתובת אירוח, מה שמוכר יותר במילים: "כתובת האתר".

לרשת החברתית 'פייסבוק', יש את כתובת הדומיין הנושאת את שם האתר - 'facebook' תחת סיומות שונות המותאמות למדינות שונות. בשנים האחרונות, נוהגת פייסבוק לרכוש דומיינים שונים תחת הפתיח facebook מרחבי העולם, כאשר היא הופכת אותם לכתובות העורכות הפניה ישירה לרשת החברתית.

אלא, שהדומיין המסתיים ב-co.il, נרכש בשנת 2006 על ידי ישראלי, שפרסם בבלוג שפתח בכתובת - מספר עמותות צדקה וארגונים שונים.

ב'פייסבוק', עתרו לאיגוד האינטרנט הישראלי, ודרשו להעביר אליהם את כתובת המתחם שנרכשה על ידי הישראלי בשנת 2006.

בעבר, הציעה פייסבוק לישראלי להעביר לרשותה את כתובת המתחם, תמורת סכום של 3,000 דולרים, הישראלי סירב להצעה, ודרש סכום של 10.000 דולרים, כשלאחר מכן 'התגמש' ודרש 8 אלפים דולרים.

כאמור, לאחר העתירה של פייסבוק לגוף ליישוב מחלוקות של איגוד האינטרנט הישראלי, הוחלט היום (שלישי) להורות לישראלי להעביר את הדומיין לידי פייסבוק, וזאת ללא תשלום מצידה של הרשת החברתית.

בהחלטה נכתב בין היתר: "facebook אינו מונח גנרי ואין לו כל קשר לשירות שמציע המשיב. זהו מונח קנייני המיוחס למשמעות שיצקה לו העותרת כרשת חברתית. השימוש במונח זה על-ידי המשיב מעיד על ניסיון לרשום סימן שכבר נוצר ומצוי בשימוש העותרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר