זו לא בדיחה: אלקין נגד גוגל

בעקבות הכרת גוגל בפלסטין, חברי-כנסת מהימין מגיבים בזעם. ח"כ זאב אלקין היה הבולט שבהם. הוא התבטא: זו החלטה תמוהה שעלולה לפגוע במו"מ עם הפלסטינים. בשמאל, ביקרו את פנייתו של סגן שר החוץ לגוגל. ראשת מר"צ ח"כ זהבה גלאון אמרה בציניות: "אין ספק שסגן שר החוץ זאב אלקין עשה מעשה דיפלומטי אמיץ למען העם היהודי כשדרש מגוגל שתחזור בה מהחלטתה להחליף את המושג "השטחים הפלסטיניים" ב"פלסטין", בטענה שהם פוגעים במאמצי המשא ומתן"

יוסף פאר | כיכר השבת |
גוגל פלסטין (צילום: פלאש 90)

החלטתה של ענקית האינטרנט גוגל להכיר בפלסטין, גוררת נגדה תגובות זועמות מצד חברי הכנסת המזוהים עם הימין.

אולם אין ספק, שהביקורת החריפה ביותר נגד ההחלטה נשמעה מפי סגן שר החוץ ח"כ זאב אלקין (הליכוד ביתנו) שטען כי מדובר ב"החלטה תמוהה" של גוגל, שאף עלולה לפגוע במאמצי המשא ומתן עם הפלסטינים.

"גוגל היא חברה בינלאומית ששינתה את פני הטכנולוגיה בעולם וחרתה על דגלה את הרצון לחבר בין אנשים. צעד כזה למעשה סותר את המטרה הזו ומרחיק את הצדדים מקיום דיאלוג משותף" כתב סגן שר החוץ במכתב ששלח לענקית האינטרנט.

לדבריו של אלקין, הוא מקווה כי "מעצם מעמדה של חברת גוגל, היא תשכיל בעת הזאת לעשות חושבים ולחזור בה מן ההחלטה השגויה הזו".

ח"כ זאב אלקין (צילום: פלאש 90)

בשמאל, ביקרו את פנייתו של סגן שר החוץ לגוגל. ראשת מר"צ ח"כ זהבה גלאון אמרה בציניות: "אין ספק שסגן שר החוץ זאב אלקין עשה מעשה דיפלומטי אמיץ למען העם היהודי כשדרש מגוגל שתחזור בה מהחלטתה להחליף את המושג "השטחים הפלסטיניים" ב"פלסטין", בטענה שהם פוגעים במאמצי המשא ומתן".

"לפי דעתי אלקין זיהה כאן סוג חדש של טרור פלסטיני, שמהווה עליית מדרגה נוספת באיומים על ישראל, אחרי הטרור הלא-אלים, טרור הדה-לגיטימציה וטרור ההסברה - כעת הפלסטינים (סליחה, "האנשים מהשטחים הפלסטיניים") מפעילים נגדנו את טרור הגיגול"

ראשת מר"צ הוסיפה: "אל תטעו, מדובר בתופעה חמורה וישראל נמצאת בה בקרב בלימה: כבר היום גיגול המילה פלסטין באנגלית נותן מספר כפול של תוצאות לעומת השטחים הפלסטיניים, ואם זה לא מלמד על סכנה קיומית אני לא יודעת מה כן".

גוגל פלסטין, דף הבית הפלסטיני החדש (צילום: פלאש 90)

לדברי ח"כ גלאון: "הנה הצעה לחברי הממשלה שמופקדים על הדיפלומטיה הישראלית: הפלסטינים לא ילכו לשום מקום, ואם העתיד של מדינת ישראל חשוב לכם, אולי במקום לרדוף אחרי מנועי חיפוש נסו להשתמש בהם כדי לגלות מה משמעות צמד המילים "משא ומתן".

כזכור, החלטתה של גוגל להכיר בפלסטין, ולפתח דף בית מיוחד עבור הגולשים מהשטחים הפלסטינים, הגיעה לאור ההכרה באו"ם לה זכתה המדינה הפלסטינית בסוף השנה שעברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר