חדש באינטרנט: שידור מתחנת החלל

תמיד רציתם לראות איך נראה כדור הארץ בזמן אמת? מעתה נאס"א מאפשרת לכם לעשות זאת באמצעות חיבור סביר לאינטרנט. בנוסף, תוכלו לצייץ בטוויטר לצוות האסטרונאוטים (אינטרנט)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(shutterstock)

רוצים לראות את הבית שלכם כפי שהוא נראה מהחלל? במהלך סוף השבוע האחרון, הפעילה סוכנות החלל נאס"א שירות חדש ברשת האינטרנט, באמצעותו יכולים גולשים לצפות במראה כדור הארץ כפי שהוא נקלט בתחנת החלל, כשהנדרש מהצופים הוא בסך הכל חיבור לרשת האינטרנט.

לפי הרישומים שהופיעו באתר האינטרנט ustream.tv בו הועבר השידור הזמני מהמצלמות, מעל מיליון וחמש מאות בני אדם צפו בו. השידור מועבר באמצעות מודול חיצוני ועליו מצלמות - שחובר לתחנת החלל.

זהו אינו הצעד היחיד של נאס"א שנועד ככל הנראה לחבר אותה לציבור הצעיר הנמצא ברשת האינטרנט, שידורי אודיו מרשת הקשר בחלל זמינים גם כן ברשת, אנשי התחנה מעדכנים מידי פעם ציוצים ברשת החברתית טוויטר וזוכים לתגובות רבות מהצופים והעוקבים אחריהם מסביב לעולם. יצויין, כי הסיבה המוצהרת לפרויקט החדש של נאס"א היא לבחון את השפעת החלל על ציוד הצילום הרגיל וכן על העברת שידור חי.

כדור הארץ (איור: shutterstock)

את הפרויקט המיוחד מבצעת סוכנות החלל נאס"א יחד עם מספר בתי ספר בארצות הברית. המצלמות והציוד שנועד להעברת השידור החי, כולל גם מתקן מיוחד שנועד לשמור על הטמפרטורה באזור המצלמות ולאפשר להן לפעול למרות התנאים בחלל.

עם זאת, בחלק מהשעות לא ניתן לצפות בכדור הארץ באמצעות השידור של נאס"א, וזאת בשל העובדה שלעתים תחנת החלל נמצאת בצלו של כדור הארץ, והתמונה שנקלטת במערכת הצילום שהוצבה - שחורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר