הרב לאו: "לא ראיתי את רגישות הגרמנים לדם יהודי בשואה"

"דוברי הגרמנית מגלים רגישות לבכי תינוק ולהטפת דמו, אני לא ראית את זה בילדותי. דמו של הילד היהודי היה הפקר, חייו היו נתונים למרמס כל מגף של גסטאפו, ועשרות המיליונים של העם הגרמני - או שיתפו פעולה או עמדו מנגד", כך תקף, במילים חריפות, הרב הראשי לתל-אביב הרב ישראל מאיר לאו בראיון לקול ברמה, שעסק בסוגיית ברית המילה בגרמניה

מישאל לוי | כיכר השבת |
זועם. הרב לאו (צילום: פלאש 90)

"זה דבר מדהים. דוברי הגרמנית מגלים רגישות לבכי תינוק ולהטפת דמו, אני לא ראית את זה בילדותי. דמו של הילד היהודי היה הפקר, חייו היו נתונים למרמס כל מגף של גסטאפו, ועשרות המיליונים של העם הגרמני - או שיתפו פעולה או עמדו מנגד", כך תקף, במילים חריפות, הרב הראשי לתל-אביב הרב ישראל מאיר לאו בראיון לקול ברמה, שעסק בסוגיית ברית המילה בגרמניה.

בתקופה האחרונה התעוררה סערה בעקבות האיסור המסתמן על יהודי גרמניה למול את בניהם. הבוקר אף פורסם כי ישנה כוונה להעמיד לדין את הרב דוד גולדברג המבצע בריתות במדינה.

"אנחנו לא זקוקים לרישיון מהם לחיות כיהודים", אמר הרב לאו, "אם אלו הם פני הדברים, והפרלמנט הגרמני יאשר את החוק-מה שאני לא מאמין - אין לנו מה לחפש שם. אולי מעז יצא מתוק והיהודים שנמצאים שם יבינו שאין זה מקומם והדברים של העבר מדברים בעד עצמם. צריך להילחם בכל עוז נגד חוק אנטישמי כזה".

מבלי להזכיר את שמו של הרב הראשי יונה מצגר, תקף הרב לאו את הצעתו ולפיה רופאים גרמניים יכשירו מוהלים יהודיים. "זו אנטישמיות צרופה", טען הרב. "המוהלים שלנו הם בעלי ניסיון עצום. הרב גולדברג מל שלושת אלפים ילדים בלי שום תקלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות