השופטים החליטו: מגרון תפונה עד יום שלישי הבא

שופטי בית המשפט העליון החליטו פה אחד: המאחז מגרון יפונה עד יום שלישי הבא. עם זאת, מספר בתים שנמצאים בחלקה סמוכה לא יפונו לבינתיים. ח"כ מיכאל בן ארי מגיב: "שופטי בג"ץ צבועים, אך החרבת מגרון היא באשמתם הישירה של ראש הממשלה ושל שרי הליכוד". במועצת יש"ע מגיבים גם כן ואומרים כי הם אינם מתייאשים בעקבות הפסיקה, "נכפיל את המאמץ להסדיר את הקרקע"

ב. ניסני | כיכר השבת |
קראוונים המיועדים לתושבים המפונים (צילום: פלאש 90)

סוף לסחבת בענין מגרון: נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, סגנית הנשיא מרים נאור והשופטת עדנה ארבל החליטו פה אחד מגרון תפונה עד יום שלישי הקרוב.

המבנים עצמם יוסרו מהקרקע במגרון עד 11 בספטמבר, עם זאת, הבתים שנמצאים בחלקה 10, שלטענת המתנחלים במקום, הקרקע נרכשה על-ידם לא יפונו, לבנתיים.

השופטים נימקו בהחלטתם כי "לאחר שתסתיים החקירה ותיפול הכרעה בטענות הקנייניות, ולאחר שתתברר שאלת ההסדרה התכנונית, בכל השטח שנרכש או בחלקו, לא תהיה מניעה, בכפוף לכל מה שייקבע, לשוב ולבנות, אך זו הפעם – כדין.

"כיוון שהנחתנו לצורך העניין ובלי לקבוע כך, היא שהרכישה הייתה כדין, ניתן משקל רב לעמדתה של המדינה המבקשת לעת הזו שלא להסיר את המבנים בחלקה זו, כדי לאפשר בדיקה מקיפה של אפשרות ההסדרה התכנונית. לפיכך, לגבי התקופה הקרובה ועד לבדיקת האמור על ידי המדינה, נאפשר כפי שהציעה המדינה לא להסיר לעת הזו את המבנים שבחלקה 10", נכתב בהחלטה.

ח"כ מיכאל בן ארי האיחוד הלאומי מסר בתגובה "אני קורא לתושבי היישוב להתנהג כמו שהבדואים היו מתנהגים אם היו הורסים צריף ברהט, שופטי בג"ץ צבועים, אך החרבת מגרון היא באשמתם הישירה של ראש הממשלה ושל שרי הליכוד".

במועצת יש"ע הגיבו הערב ואמרו "אין לנו ספק שגם במגרון העילית וגם בגבעת היקב יתקיימו בסופו של דבר יישובי קבע יהודים חוקיים ופורחים. ברור לנו לחלוטין שהמבנים שיישארו על כנם יהיו הגרעין ליישוב גדול בחלקות שרכשנו ועוד היד נטויה. כך היה באלון מורה וכך יהיה במגרון".

"חבל שבג״צ לא היה פתוח באמת לשמוע את עמדתנו והורה לפנות את המתיישבים גם מן החלקות שנרכשו. לא נתייאש בגלל זה. להיפך: נכפיל את המאמץ להסדיר את הקרקע גם במגרון העילית ולאכלס אותה שוב מהר יותר ממה שאנשים מדמיינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר