הדאגה של האדמו"ר מויז'ניץ לבתו של סגן השר מוזס

היידי מוזס, בתו של סגן שר החינוך מנחם לייזר מוזס, יצאה בשאלה ומתכווונת לכהן כחברת כנסת לצד אביה. בראיון חג ל'ידיעות אחרונות', היא חושפת סיפור מרגש על דאגת האדמו"ר מויז'ניץ. "לפני חג הפסח האחרון הגיע אבי להתברך מהאדמו"ר שפנה אליו בשאלה 'היכן שוהה היידי וילדיה בליל הסדר?'. הרבי התעקש וציווה עליו 'תדאג שהיא תבוא אליך'

סגן השר מוזס (צילום: פלאש 90)

האם בכנסת הבאה תכהן ביתו של ח"כ חרדי מיהדות התורה כחברת כנסת מטעם מפלגה חילונית? ככל שהתשובה תלויה בהיידי מוזס בתו של סגן שר החינוך ח"כ מחם לייזר מוזס התשובה היא חיובית.

במסגרת ראיון חג שנתנה מוזס לעיתון 'ידיעות אחרונות' היא מסמנת את המטרה "כיסא בכנסת ליד אבא". מוזס הבת שהפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד ממסדרונות הכנסת מסייעת לדבריה לאוכלוסיות חלשות ולנזקקים וקשיי יום.

לדבריה, "מאז ומתמיד התעניינתי בפוליטיקה והייתי מקשיבה לשיחות הסלון של אבא עם פוליטיקאים אחרים, גדלתי בתוך זה אבל בעולם החרדי לא יכולתי לממש את עצמי בתחום".

מוזס שיצאה בשאלה בשנים האחרונות לאחר גירושיה, מתייחסת באמביוולנטיות כלפי המגזר ממנו היא באה. מחד היא משבחת אותו ואומרת כי החינוך בו מדהים והם מחנכים לערכים נעלים אך מנגד ברצונה לשנות אותו ולתקן בו עוולות רבות כגון סוגיית הדרת נשים, היחס לשונים וכן ההתייחסות לעגונות.

"כל עוד החתונה היהודית מותנית בגט יש בעיה להתחתן כשאת לא יודעת אם תוכלי להתגרש", טוענת היידי מוזס. לדבריה, חל שינוי בחברה החרדית. "כשהייתי נערה", היא מספרת, "הייתה בעיה לצאת לרבי עקיבא, היום תראה חרדים מסתובבים בעזריאלי ובדיזנגוף, לרבים מהם יש בכיס טלפון אחד כשר ובכיס השני אייפון".

מוזס מספרת כי היא חושבת שהיא עושה לאביה הרבה כבוד. "אני מרגישה שהוא גאה בי", היא חושפת אך מוסיפה "לא באתי לפוליטיקה כדי לבדוק מה אבא או אחרים חושבים, באתי כדי לשנות. החלום שלי לצד העיסוק בסוגיות חינוך ורווחה זה לעזור לציבור החרדי להיפתח ולא לפחד".

לדבריה, היא הייתה מרדנית ולא יכלה להמשיך בתוך סיר הלחץ. "בילדותי למדתי בבית יעקב של חסידות בעלזא", מספרת היידי, "והבנות היו מקניטות אותי 'את לא משלנו', כי הייתי מחסידות ויז'ניץ אך אני עניתי להם 'אני שייכת לכאן הרבה יותר, כי אבא שלי מייעץ לאדמו״ר מה לומר לכן'", מתגאה מוזס.

לסיום היא מספרת סיפור מפעים המלמד לדבריה על גדלותו של הרבי מויז'ניץ שליט"א שכאמור משפחתה נמנית על חסידיו. "לפני חג הפסח האחרון הגיע אבי להתברך מהאדמו"ר שפנה אליו בשאלה באידיש 'היכן שוהה היידי וילדיה בליל הסדר?', אבי הנבוך השיב כי אינו יודע. אך הרבי התעקש וציווה עליו תדאג שהיא תבוא אליך, 'מבשרך אל תתעלם'".

היידי מתרגשת ומספרת כלא מאמינה לכתב העיתון: "אתה מבין? האדמו"ר בכבודו ובעצמו עם כל העומס שיש לו דואג לוודא שיהיה לי איפה לבלות את החג. גם הרבי וגם ההורים הנפלאים שלי מייצגים את רוב הציבור החרדי. חשוב לי שכולם יידעו את זה ולא את מה שפלסנר מוכר לכם", מסיימת היידי מוזס בהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר