ביום כיפור בחברון: מאות אוהלים עבור המתפללים

אלפים פוקדים בשנים האחרונות את מערת המכפלה באירועי אלול תשרי ובמיוחד תופעה מתחדשת שקיימת ביום הכיפורים. לאור הביקוש הרב הוחלט כי גם השנה יתקיימו הסדרי הלינה הייחודיים לצד קברי האבות – לצורך כך מוקם עיר אוהלים ברחבת מערת המכפלה. ראש מועצת קרית ארבע-חברון מלאכי לוינגר: "אני מברך על היוזמה שבזכותה זוכים אלפי יהודים להשתתף בתפילות במערת המכפלה ביום הקדוש בשנה"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשנים האחרונות ניכרת עלייה במספר המבקרים במערת המכפלה בתקופת הימים הנוראים, ומספר גדול במיוחד של אנשים פוקד את המקום ביום הכיפורים. מערת המכפלה זכתה לאחרונה להיחשב לאתר מרכזי אליו מגיעים אלפי מתפללים ביום הכיפורים כדי להתפלל לצידם של אבות ואמהות האומה.

מערת המכפלה, כולל אולם "אוהל יצחק", תפתח למתפללים היהודים גם בשעות הלילה. במהלך יום הכיפורים, יתקיימו מניינים ותפילות בנוסחים שונים אשר ייתנו מענה למגוון הקהילות והעדות החל מנץ החמה.

בשל הצפי לאלפי המתפללים שיגיעו מהארץ ומחו"ל להשתתף בחוויית יום הכיפורים בקברי הצדיקים, הוחלט להמשיך את המסורת מהשנה שעברה ולארח את הקהל הרחב בעיר של אוהלים על מנת לאפשר השתתפות בתפילות ההמוניות שיתקיימו בקברי האבות. המבצע הוא ביוזמת מנהלת מערת המכפלה, קרן מורשת מערת המכפלה, הכנסת אורחים חברון, מחדשי היישוב היהודי והמועצה הדתית קרית ארבע-חברון.

מהמועצה הדתית בקרית ארבע-חברון נמסר כי בשל קדושת היום, האירוח מיועד לגברים בלבד ובתיאום והרשמה מראש. הנרשמים יזכו למקום לינה מסודר וסעודת מצווה בערב יום הכיפורים ובסיומו.

יוסי דיין, ראש המועצה הדתית קרית ארבע-חברון: "אנחנו ממשיכים את ההצלחה משנה שעברה ודואגים לכך שכלל הציבור יוכל להשתתף בתפילות במערת המכפלה. מדובר בחוויה מיוחדת המחברת בין האדם, שורשיו וכלל עם ישראל".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע- חברון: "אני מברך על היוזמה שבזכותה זוכים אלפי יהודים להשתתף בתפילות במערת המכפלה ביום הקדוש בשנה. לשמחתנו גם השנה קיימת תשתית מתאימה עבור ציבור המתפללים שמעוניין להתפלל ביום הכיפורים לצד קברי האבות. אנו מזמינים את המוני בית ישראל לבוא ולהתחבר למסורת יחד איתנו ביום הכיפורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר