סיכום אירועי כיפור

אחמדניג'אד השתלח, ארה"ב בהודעה חריגה

מיליונים חתמו את יום הכיפורים ● אחמדניג'אד באו"ם: "ציונים לא מתורבתים מאיימים על איראן בתקיפה" ● אובמה: "איראן גרעינית תאיים למחוק את ישראל" ● נתניהו בהודעה מיוחדת: בערב יום הכיפורים בחר הצורר האיראני לקרוא להיעלמותנו" ● וכמה נפצעו במהלך יום הכיפורים? (בארץ)

כתבי "כיכר השבת" | כיכר השבת |
אחמדניג'אד, נתניהו ואובמה (צילומים: פלאש 90)

מיליוני יהודים בארץ-ישראל חתמו הערב (רביעי) את יום הכיפורים, יום הדין, בקדושה ובטהרה, בתפילה זכה מעומק הלב, בתקווה לשנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות.

העצרת הכללית באו"ם ממשיכה לספק כותרות, כצפוי. נשיא איראן מחמוד אחמדניג'אד, שחרר צרור איומים והשתלחויות כלפיי ישראל, בעיצומו של ערב יום הכיפורים.

"ציונים לא מתורבתים מאיימים על איראן בתקיפה", אמר הצורר האיראני, "מטרתם של איומים אלה היא לגרום למדינות להיכנע".

"האיומים המתמשכים על-ידי הציונים הלא מתורבים בפעולה צבאית נגד ארצנו האדירה הם דוגמה מובהקת למציאות הקשה", הרחיב אחמדניג'אד.

מחוץ לאולם האו"ם, הפגינו אלפים נגדו עם כרזות בגנות האיש המאיים על שלו םהעולם. בין המפגינים, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

אובמה מזהיר

מלבד ישראל, גם ארה"ב בחרה להחרים את הנאום העלוב. רגעים לפני הנאום, שחררה ארה"ב הודעה חריגה, בה הסבירה את המהלך.

"במהך הימים האחרונים, ראינו שאחמדינג'אד משתמש שוב בנסיעתו לעצרת האו"ם לא כדי להעלות את השאיפות הלגיטימיות של האזרחים האיראנים, אלא כדי להשמיע תיאוריות פרנויה והכפשות דוחות נגד ישראל. זה מצער במיוחד שאחמדינג'אד משתמש בפלטפורמה של עצרת האו"ם ביום כיפור, ולכן ארצות-הברית החליטה לא להיות נוכחת".

כמה שעות קודם לכן, נאם נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, ושלח מסר חריף לאיראן. "ארה"ב תעשה מה שהיא חייבת כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר אובמה.

"שוב ושוב איראן נכשלת לנצל את ההזדמנות להוכיח שתוכנית הגרעין שלה מיועדת לצורכי שלום ולעמוד בהתחייבויות שלה לאו"ם".

אובמה המשיך והבהיר: "אמריקה רוצה לפתור את הנושא בדרך דיפלומטית, ואנחנו מאמינים שיש עדיין זמן ומרחב לעשות זאת, אבל הזמן אינו בלתי מוגבל. אנחנו מכבדים את הזכות של מדינות לכוח גרעיני לצורכי שלום, אבל שלא תהיה טעות: איראן עם נשק גרעיני אינה אתגר שניתן להכיל אותו".

עוד אמר נשיא ארה"ב, כי איראן גרעינית "תאיים למחוק את ישראל, תאיים על ביטחון מדינות המפרץ ועל היציבות של הכלכלה הגלובלית".

נתניהו על נשיא איראן: "צורר"

הערב, לאחר שצם ביום הכיפורים, ייצא ראש-הממשלה בנימין נתניהו לניו-יורק, שם הוא צפוי לשאת נאום מיוחד באו"ם.

לקראת הנסיעה, נתניהו פרסם אגרת מיוחדת לאזרחי ישראל. "בשאלת איראן כולנו מאוחדים במטרה למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני", אמר נתניהו, "בערב יום הכיפורים הקדוש לעם היהודי בחר הצורר האיראני לקרוא בפומבי להיעלמותנו".

נתניהו הוסיף: "ההסטוריה מוכיחה כי מי שרצה למחוק אותנו מהמפה נכשל במשימתו. הקמנו מדינה לתפארת, מהמתקדמות בעולם. ישראל היא מדינה מודרנית וחזקה בזכות כוחם וכשרונם של אזרחיה ובזכות אמונתנו בצדקת דרכנו".

הושחת בית-קברות יהודי בפראג

במהלך יום-הכיפורים השחיתו אנטישמים עשרות מצבות בבית-הקברות היהודי שבדרום פראג וניתצו חלק מהן.

"לא ברור לנו עדיין מתי נהרסו הקבורים, אנו מעריכים כי זה קרה בחודש האחרון", אמרו במשטרה המקומית.

בבית-הקברות - שלא פעיל בשנים האחרונות - קבורים למעלה ממאה יהודים.

2,234 פצועים, 264 ילדים

2,334 בני אדם טופלו בידי צוותי מד"א ברחבי הארץ. יצויין כי אשתקד טופלו ע"י מד"א כ-2,168 חולים ופצועים.

108 התעלפו עקב הצום, ו- 9 נזקקו להחייאה. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 145 יולדות לבתי החולים, ובתוך כך 5 נשים כרעו ללדת בבתיהן ויולדו על ידי פארמדיקים של מד"א.

גם השנה היו מקרים רבים של פציעת ילדים, עקב רכיבה על אופנים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 264 ילדים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ.

בנוסף 18 בני אדם נפצעו ב 13 תאונות ברחבי הארץ, מהם 5 נפצעו באורח בינוני, 13 במצב קל, בהם 2 הולכי רגל. צוותי מד"א הוזעקו לטפל ב 25 אירועי אלימות בהם אדם אחד נפגע באורח בינוני והשאר קל.

מעבר לאמור לעיל טיפלו במד"א במספר אירועים חריגים: ילד כבן 6 שפגע בחלון ראווה שלא הבחין בו ברחוב פינס בפתח תקווה טופל ע"י פאראמדיקים של מד"א ופונה במצב בינוני לבי"ח בלינסון כשהוא סובל מחתכים בגפיים.

בקלנסווה נפגע מירי בפלג גופו העליון גבר ופונה ע"י צוותי מד"א במצב קל, ילד כבן 9 בטייבה ואישה כבת 62 בחוף דור הוכשו ע"י נחש ופונו במצב קל. פעוטה כבת שנתיים נכוותה ממים חמים בפלג גופה העליון ופונתה מכפר יונה לבי"ח תה"ש. גבר שקפץ/נפל מהגשר שסמוך למחלף הרכבת בת"א פונה במצב קשה לבי"ח איכילוב.

השנה, נרשמו 3 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מד"א ע"י ילדים ובני נוער בערים נצרת עילית, בת ים וירושלים. "ראוי לציין שלא מדובר בחרדים", הדגישו במד"א בכדי שלא יהיו פרשנויות צפויות.

התחבורה מתחדשת

במהלך השעות הקרובות, התחבורה הציבורית בקווים העירוניים מתחדשת בהדרגה.

הקווים הבינעירוניים ישובו לנסוע הערב החל מ-20:00. ב-21:00 ייפתח המרחב האווירי של ישראל, ואילו תנועת הרכבות תתחדש רק בחצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר