אלעד: פעוט בן 3 חודשים נפטר בפתאומיות

בליל שבת, דווח כי פעוט המתגורר באלעד התגלה ללא דופק וללא נשימה. מתנדבי הצלה גוש דן הוזעקו למקום, ולאחר החייאה מתקדמת נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו. אלי פכטר, מתנדב הארגון, סיפר: "כשהגענו למקום מיד התחלנו בפעולות החיאה". דיווח

אלי ג'אן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)

אסון ברחוב בן זכאי באלעד: בליל שבת, דווח כי פעוט כבן 3 חודשים התגלה ללא דופק וללא נשימה.

מתנדבי הצלה גוש דן הוזעקו למקום וצוות רפואי קבע את מותו. מכיוון שלא היה צורך בפינוי גופת התינוק לבית חולים, היא אוחסנה במקרר הביתי.

הביפרים של כונני איחוד הצלה צפצפו בעצבנות סמוך לשעה 19:00 בערב שבת. "אנחנו לא מקבלים התראות בשבת, אלא אם מדובר בהחייאה", סיפר ארלה חריטן, מתנדב איחוד הצלה. "ההורים המתגוררים ברחוב בן זכאי באלעד הבחינו כי הילד חדל מלנשום והאם החלה לבצע בילדה פעולות החייאה".

אלי פכטר, מתנדב הצלה גוש דן סיפר: "כשהגענו למקום מיד התחלנו בפעולות החייאה. האב סיפר תוך לאחר שניגש לברך את ילדו, הבחין כי הוא קר".

במשך כל זמן ההחייאה שביצעו בילד למעלה מעשרה מתנדבים, קראו ההורים תהילים והתחננו בדמעות שהנורא מכל לא יקרה, אולם למרבה הצער, ולאחר למעלה משעה של נסיונות החייאה, נאלץ רופא לקבוע את מותו.

"האמא סיפרה לנו שבשעה 17:30 עוד האכילה את הילד והוא חייך אליה", סיפר חריטן. "האמא ניגשה לילדים וסיפרה להם בגבורה גדולה על כך שאחיהם הפעוט נפטר".

גופת הילד אוחסנה במקרר

הברירה שנותרה להורים כעת הוא איחסון גופת ילדם במקרר הביתי. "השכנים ביקשו בערב שבת להניח במקרר המשפחה מזון, ולבסוף הם היו צריכים לפנות גם את מוצרי המזון שלהם", סיפר אחד הכוננים בכאב.

מלבד הכאב, המשפחה נאלצה להתמודד עם כמה בעיות הלכתיות: שוטר שהגיע למקום דרש את נתיחת הגופה ופינוייה לאבו כביר, היה אסור להרים את הגופה ובנוסף בבניין מתגוררים כהנים שלא יכלו לשהות בביתם כל עוד הגופה לא פונתה.

"הרופא קרא לשוטר והראה לו כי על הילד אין שום סימני אלימות וכי מדובר במוות בעריסה", סיפרו המתנדבים. השוטר הסכים.

הגרש"ז גרוסמן שליט"א רב העיר אלעד, פסק כי מותר לפנות את גופת התינוק למקרר הביתי בתנאי שיניחו על גופו כיכר לחם. במוצאי שבת, קבע הרב, יש להוציא את הילד מהחלון בכדי לפתור את בעיית הטומאה של הכהנים, מכיוון שעל פי ההלכה, המקרר ייחשב לאוהל אחד והחדר לאוהל שני.

"הוא הסביר כי בזה שנוציא אותה מהחלון אנו קובעים כי הטומאה יוצאת רק מהחלון וכך היא לא מטמאת את כל הבניין", סיפר חריטן שמתנדב במקביל גם בארגון זק"א.

במוצאי שבת הבהירו במשטרה כי הם דורשים את נתיחת הגופה. עסקנים החלו לטפל בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר