המאבק מחריף: אחיות יעזבו את המחלקות

הסתדרות האחיות הודיעו הערב (ב) על החמרת מאבקם, יו"ר ההסתדרות אמרה: "החלטנו להפסיק להיות פראייריות. האחיות יעזבו את המחלקות". המדינה תבקש מחר מבית הדין לעבודה צווי מניעה שלא יאפשרו את המשך מחאת האחיות "יש קושי רב עד כדי בלתי ניתן להיענות לדרישות שכר מופלגות" (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
האחיות מפגינות (צילום: פלאש 90)

מחר, בשעה 09:00 בבוקר יחריף מאבק האחיות, והמחלקות ינטשו על ידי האחיות למשך ארבע שעות.

במסיבת עיתונאים שקיימה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, אמרה: "החלטנו להפסיק להיות פראייריות. בשלב זה למשך ארבע שעות האחיות יעזבו את המחלקות".

"יישארו אחיות רק להצלת חיים ולמתן תרופות. שתי אחיות, מקסימום שלוש במחלקות הפנימיות, בכירורגיות, ילדים, אורטופדיה, נוירולוגיה, אף אוזן גרון, עיניים, כלי דם, פלסטיקה, עור, אורולוגיה, יולדות, נויורוכרורגיה, שיקום ילדים"

בתוך כך, משרד האוצר החליט להגיש מחר לבית הדין לעבודה, בכדי להוציא צווי מניעה נגד השביתה. "ההחלטה התקבלה נוכח סירובן של הסתדרות האחיות לנהל משא ומתן אמיתי, ולדון ברצינות בהצעות שהעלה משרד האוצר ולאור הנזק לציבור ההולך ומתעצם" אומרים במשרד האוצר.

עוד אמרו "הסתדרות האחיות מחויבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לתאריך 31.12.2012. למרות הפרה חמורה של הסכם זה, בחר משרד האוצר בדרך ההידברות עם הסתדרות האחיות בכדי למצות את כל האפשרויות".

"מדינת ישראל מצויה בתקופת בחירות, בה מכהנת ממשלה יוצאת, ללא תקציב מדינה מאושר. בתקופה זו יש קושי רב עד כדי בלתי ניתן להיענות לדרישות שכר מופלגות, להן השלכות כלכליות משמעותיות והשפעות רוחביות ארוכות טווח על תקציב המדינה. הממשלה הבאה היא זו שתקבע את סדרי העדיפויות ואת המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל" אמרו במשרד האוצר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר