בעקבות תחקיר כלבוטק: שימוע לרופאי תנובה

ארבעה רופאים ווטרינריים של בית המטבחיים בבית שאן, בו לפי החשד בוצעו מעשי התעללות בבע"ח, הוזמנו לשימוע במשרד החקלאות, בנוסף, כלי ההתעללות - הוחרמו ד"ר נדב גלאון אמר: "השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מזועזעים מהפרטים שנחשפו, המשרד ביצע מספר פעולות על מנת למגר את התופעה הקשה שנחשפה (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
לוגו אדום אדום ותנובה ((צילום מסך))

לאחר התחקיר הקשה שתיעד עינויים קשים נגד בעלי חיים במשחטות תנובה, ונחשף בתכנית התחקירים 'כלבוטק' ב'רשת', היום נחקרו כל הנוגעים בדבר במפעל תנובה בבית שאן.

כמו כן ביצע משרד החקלאות חיפוש במפעל ואף החרים כלים ששימשו לביצוע מעשי ההתעללות, כדוגמת: השוקר, המקלות, החבלים והרצועות, זאת לאחר שאמש בית משפט השלום בטבריה הוציא צו חיפוש למפעל לבקשת משרד החקלאות

בנוסף, ארבעת הרופאים הווטרינריים של בית המטבחיים של תנובה בבית שאן זומנו לשימוע בפני מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. הליך השימוע הוא הליך מקדמי בטרם מתקבלת החלטה האם ינקטו צעדים נגד הרופאים הווטרינריים האם כן אילו צעדים, המאפשר לרופאים להציג את גרסתם לדברים שתועדו, כך נמסר ממשרד החקלאות.

בנוסף, במשרד התחבורה מדגישים, כי ההחלטה לבצע את הליך השימוע היא בעקבות תחקיר "כלבוטק" ממנו עולה כי, לכאורה, לא קיימו הרופאים הווטרינריים את חובת הפיקוח ואת הוראות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לצורך שמירה על בריאות הציבור ולמניעת צער בעלי חיים.

עוד הבהירו במשרד החקלאות: "מעתה השוקר החשמלי יוחזק רק ברשות הרופא המפקח, והשימוש בו (במקרים קיצוניים ביותר), וכן הטיפול בבהמות רובצות יהיה רק בהוראת ובנוכחות רופאי בית המטבחיים".

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון אמר: "השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מזועזעים מהפרטים שנחשפו בתחקיר "כלבוטק".

"מיד לאחר שידור התוכנית, כבר למחרת בבוקר, ביצע המשרד מספר פעולות על מנת למגר את התופעה הקשה שנחשפה, כדוגמת תדריכי חירום במפעל והנחייה לא לעשות שימוש בשוקר חשמלי אלא במקרים קיצוניים וגם אז בהוראת ובנוכחות רופא בית המטבחיים. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים ללא לאות על מנת למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד".

האישה החרדית תובעת: 100 מליון ש"ח

כזכור, לפני מספר ימים הגישה אישה חרדית מירושלים תביעה יצוגית כנגד מעשי ההתעללות שבוצעו לכאורה ב'אדום אדום' ותנובה'. ונחשפו בתכנית 'כלבוטק'

בתביעה דרשה האישה, פיצוי של כ-100 מליון.

התובעת מציינת כי "אתר האינטרנט של החברה מראה עולם נקי, ורוד וישר ואילו התחקיר רואים עולם שחוק ומזעזע, שאילו ידעו אודותיו הצרכנים הם היו נמנעים מלצרוך את המוצר 'אדום אדום'".

ויש גם פן הלכתי. לדברי התובעת, אם הרבנים היו מודעים למתחולל במשחטה, הם לא היו מעניקים לה את הכשרות.

להערכת התובעת, כ-220 אלף צרכנים רוכשים את מוצרי הבשר של החברה ובמסגרת הייצוגית נתבעים עבור כל לקוח 500 אלף ש"ח.

מחברת "אדום אדום" נמסר בתגובה בתחילת השבוע ל'כיכר השבת': "אנו מבקשים לומר באופן חד משמעי כי אנו מוקיעים התנהגות זו, מסתייגים ממנה והיא אינה מייצגת אותנו כחברה. ההתנהגות הגסה – כפי שהוצגה בסרטון – היא חריגה מכל הנהלים שלנו.

"עם היוודע לנו הפרטים נקטנו כבר בשבוע שעבר במספר צעדים מיידיים: מנהל המפעל פורש מתפקידו ועבודתם של כל עובדי החברה הקבלנית המעורבים במקרה הופסקה לאלתר. בנוסף, בימים אלו מותקנות מצלמות בשטחי העבודה המדוברים, לשם הגברת הפיקוח והבקרה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר