בית המשפט הרשיע את המחבל היהודי ג'ק טייטל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את ג'ק טייטל, מי שזכה לכינוי 'המחבל היהודי' בשני מעשי רצח של פלסטינים ושורת פעולות חבלה נוספות ללא קשר למצבו הנפשי. השופטים אמרו כי טייטל: "גילה נטיות אלימות כלפי אוכלוסיות, סימן 'אויבי השם לגוניהם' גם ללא קשר לטענותיו לגילוי מאל אליו שהורה לו לבצע את המעשים" (חדשות, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ג'ק טייטל, הורשע ב-2 מעשי רצח (צילום: פלאש 90)

יעקב ג'ק טייטל מי שזכה לכינוי 'המחבל היהודי' הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים בביצוע רצח של 2 פלסטינים. טייטל הורשע בנוסף גם בביצוע מעשי חבלה נוספים.

בכתב האישום שהוגש נגד טייטל נכתב כי מצבו הנפשי בזמן ביצוע המעשים לא השפיע עליו, וכי הוא נושא באחריות למעשיו. "לא התעורר בלבנו ספק גם בעניין היעדרו של קשר סיבתי בין המעשים לבין הליקוי הנפשי שממנו הוא סובל ולפיכך החלטנו להרשיעו בעבירות שיוחס לו" אמרו השופטים.

המקרה הראשון בו הורשע 'המחבל היהודי' היה רציחתו של נהג הסעות ערבי בשם סמיר אקרם, טייטל רצח את אקרם לאחר שביקש ממנו לעצור באמצע נסיעה.

המקרה השני שבו הוא הורשע היה רצח של רועה צאן פלסטיני בישוב סוסיה. טייטל ירה מטווח קצר לעבר רועה הצאן עיסא ג'אברין והרגו.

ג'ק טייטל, הורשע ב-2 מעשי רצח (צילום: פלאש 90)

לדברי השופטים, טייטל "גילה נטיות אלימות כלפי אוכלוסיות, סימן 'אויבי השם לגוניהם' גם ללא קשר לטענותיו לגילוי מאל אליו שהורה לו לבצע את המעשים"

לפני כשנה השיגו עורכי דינו של טייטל הסדר עם הפרקליטות, בתיק המתנהל נגדו. במסגרת ההסדר, הוגש נגדו כתב אישום מתוקן ובו עיקרי האישום העיקרי, מקרי רצח בהם הוא מואשם ונסיונות רצח.

כזכור, טייטל נעצר ב-7 באוקטובר 2009 בשכונת הר-נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים בהם שיבח את הרצח ב"בר-נוער" וקרא ליהודים לבצע מעשי אלימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר