סנטלי פישר נפרד

הנגיד הפורש: "היעדים הושגו, מצב הבנק טוב"

יום לאחר הודעת הפרישה הדרמטית, מסביר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, למה הוא מבקש לעזוב את תפקידו שנתיים מוקדם מהצפוי. "היה חשוב לנו לשמור על יציבות מוניטרית לטובת המשק והאוכלוסייה, ואת זה השגנו במשך השמונה שנים האחרונות", אמר (בארץ)

סטנלי פישר (צילום: פלאש 90)

נגיד בנק ישראל, סנטלי פישר, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים יום לאחר הודעת הפרישה הדרמטית שלו. נגיד הבנק בשמונה השנים האחרונות אמר כי הוא עוזב את תפקידו לאחר ש"היעדים שלי הושגו".

הוא ציין את העברת חוק בנק ישראל כהישג שנרשם במהלך כהונתו. "היה חשוב לנו לשמור על יציבות מוניטרית לטובת המשק והאוכלוסייה, ואת זה השגנו במשך השמונה שנים האחרונות", אמר.

פישר התייחס לקשריו עם צמרת השלטון בישראל: "יש לי קשר נחמד עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני. אפשר לעבוד עם הכנסת לטובת המדינה. היה לי קשר הדוק עם משרד ראש הממשלה, ובעיקר עם ראש הממשלה הנוכחי. נתניהו הוא אדם שמבין את הכלכלה".

פישר הודה לציבור בישראל: "ההתייחסות של הציבור הישראלי אליי חיממה את הלב. אני מודה לכולם - גם על הביקורת וגם על התמיכה".

לפני שנתיים וחצי, כאשר הוחלט להאריך את כהונתו כנגיד לקדנציה נוספת של 5 שנים, דובר רבות על כך שפישר אינו מתכוון להשלים את מלוא התקופה, וכי עוד לפני סיומה הרשמי הוא יפרוש מתפקידו ויחזור לארצות הברית - בין היתר בשל ריחוקו מבני משפחתו. פישר אמר אז כי הוא נבחר לתקופה של 5 שנים, אולם בתשובה לשאלות רבות שהופנו אליו בנושא, סירב הנגיד להתחייב שאכן אין בכוונתו לפרוש מהתפקיד לפני המועד.

תחילה תכנן פישר לפרוש מתפקידו כבר בחודש נובמבר האחרון, אולם במחשבה שנייה הוא החליט שלא יהיה זה נכון לעשות מהלך כה דרמטי לפני הבחירות. לאחר מכן החליט פישר לפרוש בסוף אפריל, והודיע על כך לראש הממשלה. נתניהו ביקש ממנו לדחות את מועד הפרישה בחודשיים, עד אחרי העברת התקציב בממשלה ובכנסת, ופישר נענה לבקשתו. השניים הסכימו כי מועד הפרישה יהיה סוף יוני.

ההערכה היא שפישר, שבסוף השנה שעברה מלאו לו 69 שנים, מעוניין למלא תפקיד נוסף בזירה הפיננסית הבינלאומית, והוא חשש שעם מועד סיום תקופת כהונתו הרשמי הוא עלול להיות מבוגר מדי לכל תפקיד אפשרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר