ישראל ביתנו תומכת ברב דוד סתיו לרבנות הראשית

ח"כ פאינה קירשנבאום, מזכ"ל מפלגת ישראל ביתנו הודיעה השבוע בשם מפלגתה כי הם תומכים ברב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, לתפקיד הרב הראשי לישראל. "הרב דוד סתיו מגלם בחייו שילוב בין תורה לעבודה בין שירות עם ישראל ללימוד וחיים על פי תורת ישראל", הסבירה קירשנבאום

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב דוד סתיו (צילום: יח"צ)

ח"כ פאינה קירשנבאום, מזכ"ל מפלגת ישראל ביתנו, השותפה עם הליכוד לרשימה 'הליכוד ביתנו' ומונה 11 חברי כנסת, הודיעה השבוע בשם מפלגתה כי הם תומכים ברב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר והרב של שהם לכהונת הרב האשכנזי הראשי.

לדברי קירשנבאום, "מתוך אחריות לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, מתוך אמונה כי הרבנות הראשית היא מוסד חשוב בשמירה על זהותה היהודית של המדינה, ומתוך רצון לראות את הרבנות הראשית לישראל כגוף המשרת את אזרחי ישראל בנושאים דתיים ויהודיים, אנו, נפעל למען בחירתו של הרב דוד סתיו לרבה הראשי של ישראל."

עוד הוסיפה קירשנבאום כי "הרב דוד סתיו מגלם בחייו שילוב בין תורה לעבודה בין שירות עם ישראל ללימוד וחיים על פי תורת ישראל. הוא עצמו שרת בצה"ל וילדיו אף הם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי. הוא ובני משפחתו עסוקים בחיי היום יום בקידומה של החברה הישראלית ובחיבור בין מגזריה."

אתמול דיווח אתר סרוגים כי לרשימת המתמודדים המתארכת, נוסף שם חדש: הרב יותם שוהם.

הרב שוהם בן 52 נולד בקיבוץ גבעת השלושה ועבר עם משפחתו לכפר מעש, לאחר התיכון התגייס לשירות בסיירת מטכ"ל, בשנים בהם פעלה היחידה בלבנון ובין השאר חטפה את מוסטפה דיראני. "עשינו כמה פעולות", הוא אומר בקולו העמוק, "אבל זה לא המקום לפרט עליהן"

לאחר שירותו הצבאי הוא החל להתקרב ליהדות כשאת הצעדים הראשונים בחזרתו בתשובה הוא עושה במכון מאיר אצל הרב דב ביגון. לאחר ששה חודשים במכון מאיר, פנה אל העולם הליטאי כשלדבריו מצא בו עצמה ורצינות של עסק התורה וזה מה שמשך אותו. במשך שנים למד בישיבת 'תורה אור' של הרב פנחס שיינברג ז"ל, ומתגורר בסמיכות לקרית הישיבה, בקרית מטסדורף בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר