כישלון השב"ס

נבדק: האם האסיר הנמלט שי כהן הגיע לישוב בית אל

כוחות גדולים של משטרה ושירות בתי הסוהר ממשיכים בסריקות ברחבי העיר ירושלים אחר האסיר הנמלט שי כהן. בשעות הערב התקבל דיווח במשטרה כי כהן נראה ביישוב בית אל שבבנימין. כוחות משטרה סורקים את היישוב, התושבים הונחו לשמור על עירנות ולנקוט אמצעי זהירות (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הסריקות בירושלים (צילום: כיכר השבת)

סאגת האסיר הנמלט: מאז שעות הצהריים (רביעי) ממשיכים כוחות גדולים של משטרה, יס"מ ושירות בתי הסוהר, בחיפושים וסריקות אחר האסיר הנמלט, שי כהן, סרבן גט שמוחזק במעצר מזה שש שנים.

בשעות הערב התקבל במשטרה דיווח כי כהן נצפה ביישוב בית אל שבבנימין. המשטרה הוזעקה ליישוב ופתחה בסריקות כדי לאתר את האסיר.

בנוסף, הועברה הנחיה לתושבי היישוב לשמור על עירנות ולנקוט אמצעי זהירות בעקבות החשש כי האסיר הנמלט אכן הגיע אל היישוב, כאשר כוונתיו אינן ברורות.

מוקדם יותר פשטו כוחות גדולים של משטרה על ישיבת מיר בשכונת בית ישראל, וסרקו את האזור ובנייני הישיבה, בחשד כי האסיר הנלמט בחר לו להסתתר במקום.

הדרמה החלה בשעות הצהריים, כאשר שי כהן, בן 40 תושב חולון, שהה בבית הדין הרבני ברחוב חכמון בירושלים, לצורך דיון בעניינו האישי. מזה שש שנים שוהה כהן במעצר, בהוראת בית הדין, בעקבות סירובו לתת גט לאשתו, שמוגדרת כעגונה מזה 12 שנים.

צפו: הסריקות בירושלים אחר האסיר (צילום וידאו: ישי כהן. תמונה: גיל יוחנן- ynet)

במהלך הדיון, בו שהה כהן ללא אזיקים על ידיו מסיבה רםואית וללא אזיקים על רגליו לאור סירובו להיכנס כך לבית הדין, ביקש כהן מהסוהרים המלווים לצאת לשירותים.

לאחר שקיבל אישור, ניצל כהן את שהותו בחדר השירותים, קפץ דרך החלון בקומה השניה אל הרחוב הסמוך ומשם נמלט.

כוחות משטרה גדולים ושירות בתי הסוהר מנהלים אחריו מצוד בכל העיר ירושלים בסיוע מסוק, אך עד כה הוא לא אותר. הערכת המשטרה והשב"ס כי כהן תכנן את הבריחה, ויתכן ואחד מחבריו אף סייע לו במהלך הבריחה מבית הדין.

מהמשטרה נמסר כי שי כהן היה יחף כשנמלט, לבש מעיל בצבע כחול, חולצה לבנה עם פסים ומכנסיים בצבע אפור.

שירות בתי הסוהר הקים ועדת חקירה בעקבות בריחתו. הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, שישב בראש ההרכב בבית הדין שדן בעניין כהן, קרא לו להסגיר את עצמו. "אני פונה אל לבך, הגענו להסכמים לאחר שש שנות סבל של אשתך. דרכך אל החופש קצרה, הסגר את עצמך ונגיע להסדרים", אמר הרב מצגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר