נשיא ארה"ב בישראל

אובמה בעברית: "טוב להיות שוב בארץ" • שידור חי

נשיא ארה"ב ברק אובמה, מגיע לביקור היסטורי בישראל, ראשון מאז נבחר לכהן כנשיא המעצמה הגדולה בעולם. בשעה זו נחת בנתב"ג המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" בליווי מטוסי חיל האוויר הישראלי. אובמה מתקבל בטקס ממלכתי על-ידי צמרת המדינה, הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. הצטרפו לשידור חי מנחיתת הנשיא בנתב"ג באדיבות אתר ynet (חדשות, בארץ)

(צילום: פלאש 90)

לאחר יותר מחודש ימים של היערכות והכנות, בשעה 12:25 (רביעי) נשיא ארצות-הברית ברק אובמה, ינחת בנמל התעופה בן גוריון לביקור בישראל שיימשך שלושה ימים. אתר "כיכר השבת", ילווה את ביקור הנשיא ברק אובמה בישראל בשידורים חיים.

בשעה 2:14 בלילה (שעון ישראל), המריא ברק אובמה מנמל התעופה הצבאי 'אנדריוז' שליד וושינגטון בדרכו לישראל, לשם הגיע עם המסוק שלו. את הלילה במטוס, מעביר אובמה בשינה בתנאים נוחים במיוחד.

ביקור הנשיא ב"כיכר השבת":
ההיערכות לשיא: אובמה בדרך לישראל
אביב הגיע, אובמה בא: צפו בהכנות
ברק אובמה בא, הכבישים נסגרים

בשעה 12:14, נחת המטוס הנשיאותי 'אייר פורס 1' בנמל התעופה בן גוריון. את פני הנשיא ברק אובמה קיבלו בלחיצות ידיים וחיבוקים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

בעת שלחץ את ידו של פרס, אמר אובמה: "מה שלומך חבר? אני מתרגש. זה נהדר להיות פה". לאחר השמעת "התקווה", ליווה פרס את אובמה לסקירת משמר הכבוד.

לאחר מכן ליוו נתניהו ופרס את אובמה ללחיצת יד עם 50 חברי סגל א' המורכב מאח"מים ישראלים. אובמה לחץ את ידיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר העניק לאובמה ספר.

במהלך לחיצות הידיים, ערך אובמה היכרות עם שרי הממשלה החדשים. לשר האוצר החדש, יאיר לפיד, אמר אובמה: "אני שמח לראות אותך. בטח עוד יהיה לנו זמן לדבר".

בשלב הנאומים בטקס הממלכתי, בירך הנשיא שמעון פרס את הנשיא האמריקני ואמר: "ביקורך ממחיש היטב את היחסים העמוקים בינינו. תודה על התקוות שאתה נושא עמך. תמיכתך בישראל בלתי מעורערת בעתות שלום וגם בעתות מלחמה. אפשרת לנו לשפר את ביטחוננו באופן יוצא מן הכלל, וזוהי הדרך הטובה ביותר לחיזוק השלום".

פרס הוסיף: "אנו מייחלים לסיום הסכסוך עם הפלסטינים. אנו מושיטים את ידנו לשלום לכל מדינות המזרח התיכון". ynet מעביר שידור ישיר מנתב"ג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו לנשיא אובמה: "תודה שאתם תומכים בישראל בתקופה של שינויים היסטוריים. תודה שאתה מגביר את היכולת של ישראל לעמוד מול כל איום עם תמיכה חסרת תקדים בביטחון, בהגנה מטילים ובשיתוף פעולה. תודה שאתה תומך בזכותנו למדינה כאן לעם היהודי ושאתה תומך בנו גם באו"ם".

נתניהו הסיף: "אני מצפה לעבוד איתך כדי שהברית הזו תתחזק אף יותר. תהיה לך הזדמנות בביקורך לראות צד אחר של ישראל".

"אדוני הנשיא, ברק", הוסיף נתניהו, "ראיתי את הראיון שלך בערוץ 2 ורשמתי לבפניי את רצונך לצאת ולהסתובב בתחפושת. אז אם יש לך כמה דקות ותוכל לארגן התחמקות משומריך, בחרנו כמה בארים ובתי קפה בתל אביב והכנו שפם מזויף".

הנשיא האמריקני ברק אובמה פתח את נאומו ואמר: "זה הביקור השלישי שלי בישראל", והוסיף בעברית: "טוב להיות שוב בארץ".

בנאומו, אמר אובמה: "כבוד הוא לי להיות פה ולדרוך על אדמה היסטורית. לפני יותר מ-3,000 שנה העם היהודי חי כאן והתפלל כאן לאלוהיו. אחרי מאות שנים של גירוש, רדיפות שאין להן אח ורע, נוסדה מדינת ישראל. היום הילדים של אברהם ושרה מגשימים את החלום להיות אדונים לגורלם במדינתם הריבונית".

"ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל כי זה האינטרס הביטחוני שלנו. אף שעינינו פקוחות ואנחנו יודעים שיש סכנות, אנחנו לא נאבד את החזון של ישראל שחיה בשלום עם שכנותיה. הברית בינינו היא נצחית", הוסיף אובמה.

לאחר מכן ביקר אובמה בסוללות "כיפת ברזל", "חץ" ו"שרביט קסמים" שהוצבו במקום, והתרשם ממערכות ההגנה נגד טילים של ישראל.

אובמה הונחה בנתב"ג ללכת לפי הקווים האדומים כדי לראות בצורה טובה את מערכות הטילים, ואמר בהקשר זה בהלצה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא תמיד מדבר על קווים אדומים".

מנתב"ג, ממריא אובמה במסוק לירושלים. בשעה 16:00 יגיע לפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, במשכן הנשיא בירושלים, שם יתקבל בטקס חגיגי, ובשעה 17:30 ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית ראש הממשלה.

בשעה 20:10 יכנסו אובמה ונתניהו מסיבת עיתונאים, לאחריה יסבו יחדיו לארוחת ערב, בסיומה יסתיים יומו הראשון של הביקור בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר