היום השני של הביקור ההיסטורי

רקטות בשדרות; הנשיא אובמה מבקר במוזיאון ישראל • שידור חי

נשיא ארה"ב ברק אובמה, נכנס ליומו השני של ביקורו הראשון בישראל, כנשיא המעצמה הגדולה בעולם, בצל מטח רקטות שנורה הבוקר (חמישי) לעבר העיר שדרות. רקטה אחת אותרה בחצר בית בעיר ואחרות אותרו בשטחים פתוחים • בשעה זו מבקר הנשיא אובמה במוזיאון ישראל יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • הצטרפו לשידור החי באדיבות אתר ynet (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

נשיא ארצות-הברית ברק אובמה, נכנס ליומו השני של ביקורו הראשון בישראל, כנשיא המעצמה הגדולה בעולם, בצל מטח רקטות שנורה הבוקר (חמישי) לעבר העיר שדרות.

את יומו השני של הביקור בישראל, יפתח אובמה בשעה 9:00, בביקור במוזיאון ירושלים, בדגש על היכל הספר ותערוכה טכנולוגית במקום.

הצטרפו לשידור חי מביקור אובמה:

בשעה 11:00, יגיע נשיא ארה"ב לביקור ברמאללה, שם יועד עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. לאחר ארוחת צהריים משותפת יקיימו השניים מסיבת עיתונאים.

אחר-הצהריים, בשעה 16:40 ישוב אובמה לירושלים, ויגיע לבנייני האומה לנאום לעם הישראלי בפני כאלף סטודנטים, בהם לא מעט חרדים.

בלילה, בשעה 20:00, יגיע הנשיא אובמה לארוחת ערב בבית נשיא המדינה שמעון פרס.

רקטות בשדרות

לאחר תקופה, יחסית ארוכה, של שקט בדרום הארץ, מאז מבצע 'עמוד ענן', בסביבות השעה 7:15 בבוקר נשמעה אזעקת 'צבע אדום' ראשונה בעיר שדרות, ולאחריה מספר אזעקות נוספות.

שניות ספורות לאחר האזעקות נשמעו הדי פיצוצים ברחבי העיר. מסריקה ראשונית אותרה נפילת רקטה בחצר בית בעיר, רקטות נוספות אותרו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים במטח הנוכחי.

לפי הערכה ראשונית של כוחות צה"ל, הרקטות נורו מבית חנון שבצפון הרצועה. כעת נבדק האם רקטות נוספות נורו לעבר המועצה האזורית שער הנגב.

היום הראשון

הביקור הנשיאותי החל אתמול בשעה 12:15, כאשר המטוס הנשיאותי 'אייר פורס 1' נחת בנתב"ג. אובמה התקבל בחמימות על-ידי נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנאומו בנתב"ג, אמר אומה בעברית: "טוב להיות שוב בארץ". לאחר הנאום, ביקר בתערוכת מערכות ההגנה האוויריות של ישראל ושוחח עם לוחמי סוללת כיפת ברזל.

בצהריים הגיע הנשיא אובמה לביקור במשכן הנשיא, שם התקבל בשירת ילדים, ולאחריה הודו לו על הילדים על עמידתו לצד ישראל. בשעות אחר-הצהריים הגיע אובמה לביקור במעון ראש הממשלה, שם נועד עם נתניהו לפגישה ממושכת.

במסיבת העיתונאים משותפת של אובמה ונתניהו, התמקד ראש הממשלה בנושא האיראני. "אדוני הנשיא, אמרת בצורה ברורה שאתה מתכוון למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אני מעריך את זה שאתה מנסה דרך סנקציות ופעולות לעצור את איראן מהדרך לנשק גרעיני, אבל אתה יודע שבעתיד צריך להוסיף איום צבאי ממשי".

"אני רוצה להודות לך שוב", הוסיף נתניהו, "שתמיד הבהרת שישראל יכולה להגן על עצמה בעתיד. אני יודע שתעריך שלעולם לא נמסור את הזכות להגן על עצמנו גם לידידה הטובה ביותר שלנו".

באשר לעניין הפלסטיני, אמר נתניהו כי "ישראל מחויבת באופן מלא לשלום ולפתרון של שתי מדינות לשני עמים. אנחנו מושיטים את ידנו לשלום עם הפלסטינים. אני מקווה שהביקור שלך ושל קרי יעזור לנו להגיע לשלום עמם. בואו נעבוד יחד כדי שנגיע לשלום עם הפלסטינים".

אובמה החמיא בדבריו לבניו הנאים של נתניהו, ואמר כי "בתור מנהיגים האחריות הגדולה ביותר היא הביטחון של העמים שלנו. המשימה של ביבי היא לדאוג לביטחונם של אזרחי ישראל". אובמה הדגיש את הקשר המיוחד של ארה"ב וישראל והבהיר כי הסיוע האמריקני לא ייפסק.

"דיברנו גם על איך להתקדם לפתרון שתי מדינות לשני עמים", אמר אובמה, "אני מברך את ביבי ואני אדבר עם אבו מאזן מחר ויהיה לי עוד מה להגיד אחרי השיחה. בשלב הזה אני רק רוצה לומר שחשוב שתהיה מדינה יהודית, ישראל חזקה לצד מדינה ריבונית פלסטינית. אני חושב שבשנה שעברה הייתה נקודה חשובה, שנה שבה לא היה ישראלי שנהרג מפיגוע טרור שיצא מהגדה המערבית וזו תזכורת שלישראל יש אינטרס עמוק לכך שתהיה רשות פלסטינית חזקה ויציבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר