חיפה: תושבי העיר נקראו להלשין נגד מוכרי חמץ בפסח

חיפה תשמור על הפסח כהלכתו: תושבי העיר נקראים על ידי העירייה לדווח על בעלי העסקים שיימכרו חמץ במהלך הפסח. במקביל, במספר שכונות בעיר תותר מכירת חמץ (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
חמץ, לא בחיפה (צילום: פלאש 90)

בחיפה ישמרו על חג הפסח כהלכתו: העירייה תקים 'מלשינון' נגד בעלי עסקים שימכרו חמץ במהלך חג הפסח, זאת לאחר שנים, בהן לא היתה בעיר אכיפה נגד מכירת חמץ. כך דווח הבוקר באתר 'מעריב'.

לפי הדיווח, לפקחים האוכפים את החוק בעיר ניתנה הנחייה לפיה השנה הם נקראים להחמיד נגד בעלי עסקים שימכרו חמץ בעיר, במקביל דווח, כי תושבי העיר נקראו להלשין על בעלי עסקים שיחללו את החג הקדוש וימכרו מוצרי חמץ.

סגן ראש העיר שי בלומנטל צוטט ב'מעריב': "במידה וימצאו עבריינים שימכרו חמץ, הם יקבלו קנסות וכן הזמנה לדין. העירייה אומנם נמצאת במהלך חול המועד בחופשה מרוכזת, אך המוקד העירוני והפיקוח הכללי ממשיכים בעבודתם. תושבים הנתקלים בהפרת החוק - מתבקשים לדווח למוקד 106".

במקביל, עקב היותה של חיפה עיר בה יהודים ושאינם יהודים גרים בה יחדיו, במספר שכונות בעיר יותר למכור חמץ, "מכיוון שחיפה הינה עיר מעורבת של יהודים ושאינם יהודים, ומכאן שישנם שכונות בהן מותרת מכירת מוצרי חמץ. מצב זה מחייב הגדרה נקודתית של המקומות, ואכן פקחי העיר סיירו בנקודות אלו והגדירו לסוחרים היכן מותר למכור חמץ והיכן לא" אמר סגן ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר