הנגיד פישר מותח ביקורת על לפיד: חשוב לדבר על העניים

דאגתו של יאיר לפיד ל"ריקי כהן מחדרה" שמרוויחה 20 אלף שקל בחודש, ממשיכה לעורר סערה. נגיד בנק ישראל הגיב לדברים ואמר כי "לא פחות חשוב לדבר גם על העניים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנגיד פישר (צילום: פלאש 90)

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מותח הבוקר (שלישי) בקורת על שר האוצר יאיר לפיד ואומר כי "לא פחות חשוב לדבר גם על העניים".

במהלך טקס הענקת דו"ח בנק ישראל לנשיא המדינה שמעון פרס אמר הנגיד פישר: "אני שמח לראות כי שר האוצר החדש לוקח בחשבון את בעיית הגרעון ומבין את עומקה".

פישר הוסיף ואמר כי "מדברים היום הרבה על מעמד הביניים אך לא פחות חשוב, לדבר גם על העניים בחברה, וכיצד גם הם יכולים ליהנות מהצמיחה במשק".

ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה', הגיב בזעם לדברים ואמר כי מדינת ישראל קיבלה שר אוצר חדש המנותק מקדושת החג, אותו חילל בפרסום הודעתו לציבור בעיצומו של החג וכן מהצורך שלו לטפל בכל חלקי הציבור. "כדאי שלפיד ילמד עוד קצת את תפקידו בטרם ישחרר סיסמאות ריקות מתוכן", הוסיף גפני.

ח"כ אלי ישי מש"ס אמר כי הוא מברך "את שר האוצר שהספיק תוך שבועיים למגר את בעיית העוני ולעבור לנזקקים הבאים בדמותם של המרווחים 20 אלף ש"ח בחודש. על שר האוצר להכיר את גבולות הארץ שאינם רק בקו 'חדרה-גדרה' ו-20 אלף ש"ח בחודש הינו חלומים הרטוב של מיליון עניים".

"על מר לפיד לדאוג לרווחתם של כלל אזרחי ישראל ולא רק למצביעיו. מיליון עניים, כמו גם קבוצות אחרות באוכלוסייה, לא ניתן להחרים, למגר ולהתעלם ועצימת העיניים מולם לא תפתור הבעיה - היא רק תעמיק אותה", הוסיף ישי.

אתמול, בעיצומו של החג, כתב שר האוצר החדש יאיר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו: "ריקי כהן מחדרה, היא בת 37, מורה בבית ספר תיכון. הבעל שלה עובד בחברת היי-טק במשרה... לא בכירה, והם מרוויחים ביחד קצת יותר מעשרים אלף שקל בחודש. יש להם דירה והם נוסעים פעם בשנתיים לחו"ל, אבל אין להם שום סיכוי לקנות בעתיד דירה לאחד משלושת הילדים שלהם."

"אנחנו יושבים פה", אמר לפיד לבכירי האוצר, "יום אחרי יום, ומדברים על איזון התקציב, אבל התפקיד שלנו הוא לא לאזן גיליונות אקסל, אלא לעזור לגברת כהן".

"אנחנו צריכים לעזור לה", המשיך לפיד, "מפני שהיא זאת שעוזרת לנו. בזכות אנשים כמו הגברת כהן המדינה מתקיימת. היא זאת שמייצגת את מעמד הביניים הישראלי - אנשים שקמים בבוקר, עובדים קשה, משלמים מיסים, שאינם שייכים לשום סקטור אבל מחזיקים על גבם את כל הכלכלה הישראלית. מה אנחנו עושים בשבילה? האם אנחנו זוכרים שאצלה אנחנו עובדים?".

"אני רוצה שנקיים ישיבה מיוחדת על גברת כהן", כתב לפיד, את מה שאמר לבכירי האוצר, "שבה כל אחד מאתנו יציע איך אנחנו - כמשרד האוצר - יכולים לעזור לה. אני רוצה שנבנה בשבילה תוכניות ורפורמות שיעזרו לה לגמור את החודש, שישפרו את איכות חייה, שיורידו את יוקר המחיה שלה, שיאפשרו לה להרגיש שכספי המיסים שלה באמת עובדים בשבילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר