העיתונאי אמנון דנקנר הלך לעולמו בליל שבת

העיתונאי והפובליציסט אמנון דנקנר הלך לעולמו בליל השבת האחרונה לאחר שככה"נ לקה בליבו, אולמרט: "אני עדיין בהלם שהוא עוד לא איתנו", לפיד: "דוד אמנון מת", יחימוביץ: אנשים כמוהו, שאפשר לריב אתם מריבה הגונה אבל אף פעם לא לזלזל בהם – הופכים את החיים למעניינים, משעשעים ועשירים יותר" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אמנון דנקנר ז"ל (צילום: גבריאל בהרליה- ynet)

העיתונאי, הסופר והפובליציסט אמנון דנקנר הלך לעולמו אמש (ליל שבת) בביתו שברמת השרון, והוא בן 67, ככל הנראה לאחר שלקה בליבו בליל שבת.

במהלך הקריירה הארוכה שלו עבד דקנר בעיתונים 'דבר', 'הארץ'. את עיתון 'מעריב' הוא ערך במשך כחמש שנים, ובחודשים האחרונים עבד דנקנר בעיתון 'סופהשבוע'.

דנקנר היה גם חברו הטוב של ח"כ אריה דרעי, והגן עליו בחריפות בזמן משפטו הארוך.

ראש הממשלה לשעבר וחברו הטוב אהוד אולמרט שהגיע לבית המשפחה אמר: "באתי לנחם משפחה של חבר וידיד קרוב, אני עדיין בהלם שהוא עוד לא איתנו".

שר האוצר יאיר לפיד, שאביו יוסף טומי לפיד ז"ל היה חבר בפאנל התכנית "פופוליטיקה" שם ישב גם דנקנר, ספד ואמר: "דוד אמנון מת. הלב שלו, שתמיד היה נוח ונימוח, נעמד פתאום דום", לפיד גם סיפר על מסיבת יום הולדת שנערכה לדנקנר בה השתתף.

"הוא לא צריך היה להסביר. אני מכיר את כל תולדות הרישעות הדנקנרית, ומחבב כל פרק ופרק בה, אבל מה ששדרת נפגעיו המצקצקת והצדקנית לא הבינה מעולם, הוא שגם הנטייה הזו שלו, להכנס בהם בכל הכוח הלא מבוטל של אישיותו המתפרצת, היה בעצם תוצר של תפיסת עולם שאמרה: אנשים טובים באמת אינם נרתעים ממלחמות רק בגלל שאין סיכוי לנצח בהן".

לפיד סיים את דבריו הארוכים וכתב: "אני כועס עליו שהוא מת, שהרי יכולות היו להיות לנו עוד עשר או אפילו 15 שנות דנקנר, אבל אני מתנחם בזה שאם ללכת אז ככה: ברגע אחד, בלי מחלות ממושכות, בשיא אונו האינטלקטואלי, מוקף אוהבים, כשעל לחייו פירורי קממבר ושפתיו מבהיקות מיין בורדו משובח. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ ספדה לדנקנר ואמרה: "הוא היה סופר, עיתונאי, פרשן, עורך – מה לא. מתפוצץ מכישרון ומשנינות, משכיל ורב ידע בכל תחום, עם חוש הומור מדהים, לשון חדה כתער, יכולת כתיבה נדירה, ואישיות סוערת".

"הכרנו היטב והיינו מיודדים כעיתונאים, אבל החוט המקשר החזק בינינו היה טומי לפיד ז"ל, אבא של יאיר, שהיה אמנם בר פלוגתא אידיאולוגי חריף שלי, אבל חבר קרוב ואהוב מאוד".

"גם דנקנר ואני לא הסכמנו כמעט על כלום, אבל אנשים כמוהו, שאפשר לריב אתם מריבה הגונה אבל אף פעם לא לזלזל בהם – הופכים את החיים למעניינים, משעשעים ועשירים יותר. הוא היה אבא ובעל מסור, וחבר נאמן ואוהב לחבריו. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר