"מספר המוות הפך לתעודת זהות"

ראש הממשלה נתניהו שוחח אתמול בטלפון עם ניצולת שואה, סבתו של קצין ששירת עד לאחרונה בלשכתו. נתניהו אמר לה במהלך השיחה: "העם כולו מכיר את הסיפור שלך, הסיפור שלך ריגש אותנו. אעשה כבקשתך ואשמור על המדינה שלנו, אני מאוד מודה לך ואת צריכה להיות גאה בילדים שלך ובנכדים שלך"

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אתמול (ראשון) לגברת חנה גרינברג, ניצולת שואה, וסבתו של קצין ששירת עד לאחרונה בלשכתו.

במהלך השואה נחרט על ידה של חנה מספר המוות של הנאצים, שלימים הפך לחלק ממספר הזהות שלה במדינת ישראל.

נתניהו אמר לה במהלך השיחה: "העם כולו מכיר את הסיפור שלך, הסיפור שלך ריגש אותנו. אעשה כבקשתך ואשמור על המדינה שלנו, אני מאוד מודה לך ואת צריכה להיות גאה בילדים שלך ובנכדים שלך".

יום השואה, פרויקט מיוחד

• מעפר קומי: החסידויות שקמו לתחיה וניצחו את השואה
• הרב לאו מדבר על השואה: "הגיע הזמן לחיות יחד"
• שנים לאחר השואה: האנטישמיות נמשכת, גם ברשת

אמש במהלך טקס פתיחת יום השואה ב'יד ושם' סיפר נתניהו בנאומו על הגב' גרינברג: "לפני ימים אחדים, נפרדתי מסגן אלוף צעיר ששירת במזכירות הצבאית בלשכת ראש הממשלה. הוא יורד לנגב כדי להכשיר בבית הספר לקצינים את מפקדי העתיד של צה"ל.

"בטקס הפרידה ממנו הוא מאוד ריגש אותי כשסיפר על סבתו חנה. חנה היא ניצולת אושוויץ. הנאצים חרטו על זרועה של חנה מספר שהסתיים בספרות 78, ורצה הגורל שמספר תעודת הזהות שקיבלה חנה במדינת ישראל גם הוא הסתיים בספרות 78. מספר המוות שקיבלה חנה במחנה ההשמדה באושוויץ הוא מספר החיים שלה במדינת ישראל".
נתניהו, שהיה ניכר עליו שהוא נרגש סיים ואמר: "חנה עלתה לארץ ישראל, בעלה נלחם במלחמת העצמאות והיום הנכד שלה, קצין בצבא הגנה לישראל, מכשיר את מפקדי העתיד שלנו שמשימתם להבטיח שנחיה פה לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר