פפה אללו הכריז על ריצה לראשות עיריית ירושלים: "אדאג גם לחרדים"

פפה אללו, יו"ר סיעת "מרצ" בעיריית ירושלים, הכריז היום על התמודדותו לתפקיד ראש העיר. בשיחה ל'כיכר השבת' הוא אומר: "אני מסכים שיש דברים בהם החרדים מקופחים, בפרט בתחום החינוך, החרדים והערבים סובלים מחסר שצריך לתקן אותו ואני ידאג לכך באם ייבחר" מאמין: "גם חרדים יצביעו עבורי" (חדשות, מקומי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אללו מכריז על מועמדותו (צילום: באדיבות אייל אקרמן)

הבחירות המוניצפאליות: היום (שלישי) הכריז פפה אללו יו"ר סיעת במועצת עיריית ירושלים על ריצתו לראשות העיר בבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד מספר חודשים. בשיחה לכיכר השבת הוא מסביר את המניעים להחלטתו וכיצד ישפיע הדבר על המגזר החרדי.

לדברי אללו, לא ייתכן להפקיר את העיר לניר ברקת או לחרדים, ומצד שני, צריך אדם המייצג את רוב תושבי העיר שיתמודד לתפקיד. "האנשים רוצים עיר פלורליסטית ופתוחה ואני ידאג לכך זאת לצד השקעה בחינוך ובתשתיות". מבטיח אללו. לדבריו, הוא לא נגד הציבור החרדי, אלא נגד התחרדות העיר. "על העסקנים החרדים להבין שפה זאת לא מדינת הלכה ויש לאפשר חופשיות לשאר תושבי העיר החילונים זאת לצד שמירה על אורחות חייו של הציבור החרדי".

"למרות שברקת ראש עיר חילוני הרי שבפועל החרדים שלטו בעיריה כפי שהיה גם בימי ראש העיר לשעבר אהוד אולמרט. דווקא בזמנו של אורי לופליאנסקי החרדים שלטו פחות ועשו שינויים מינורים יותר בסטאטוס קוו" מאבחן אללו, וזאת לדבריו בשל החשש להתעמת עם כלל הציבור.

"אני מסכים שיש דברים בהם הם מקופחים, בפרט בתחום החינוך", מודה אללו, ומדגים: "למשל בתחום ההשקעה במבני לימוד ובכיתות, שבדברים הללו החרדים והערבים סובלים מחסר שצריך לתקן אותו ואני ידאג לכך באם ייבחר", מבטיח אללו.

גם חרדים יצביעו עבורו? פפה אללו (צילום: באדיבות אייל אקרמן)

"אאפשר תחבורה ציבורית בשבת, ללא פגיעה בחרדים"

מנגד, מכריז אללו כי ייאפשר תחבורה ציבורית בשבת, אך בצורה מוגבלת, ולמקומות בילוי כמו בכל רחבי העולם המערבי.

"מובן שאדאג שהאוטובוסים לא ייכנסו בשכונות החרדיות כדוגמת הבוכרים והר נוף כי אין טעם לפגוע באוכלוסיה שומרת מצוות, אולם מצד שני יש לדאוג לאלו שרוצים לצאת מביתם בלילות שישי לבלות ולהנות".

לדבריו, הסיכויים שייבחר הינם רבים והוא מאמין בדרכו כשלטענתו יהיו אף חרדים שיתמכו בו.

יצויין, כי במפלגות החרדיות עדיין הדברים אינם ברורים, ועדיין לא ידוע אם יהיה מועמד חרדי שיודיע על ריצתו לראשות עירית ירושלים, כאשר בבורסת השמות ברחוב החרדי עלו לאחרונה מספר שמות ממפלגות ש"ס ויהדות התורה כמי שעשויים להתמודד לתפקיד הנכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר