המתיחות בצפון

לאחר התקיפות בסוריה: 2 פצצות מרגמה נפלו סמוך למוצב צבאי

ההתחממות באזור סוריה: 2 פצצות מרגמה נפלו בשעות הצהריים באזור גבול ישראל-סוריה, סמוך למוצב צבאי, הפצצות נורו ככה"נ במסגרת הקרבות עם המורדים בסוריה. מוקדם יותר אמר מפקד פיקוד הצפון: "לצד המוכנות והדריכות בצפון, תמיד נכון להתכונן ולהתאמן - אבל אין רוחות מלחמה" (חדשות, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גבול ישראל סוריה (צילום ארכיון: פלאש 90)

הצפון ממשיך להתחמם: 2 פצצות מרגמה התפוצצו סמוך לגבול עם ישראל באזור הדרומי של רמת הגולן. אחת הפצצות נחתה סמוך למוצב צבאי הממוקם בצד הישראלי של הגבול.

לפי ההערכות, מדובר בפצצות מרגמה שנורו כחלק מהמאבק בין כוחות המשטר והמורדים באדמת סוריה.

ההערכה מתגברת על רקע הדיווחים המגיעים מסוריה, לפיהם בשעות האחרונות מתחוללים קרבות קשים בין המורדים בסוריה לבין כוחותיו של אסד באזור הגבול.

יצויין, כי לא היו נפגעים כתוצאה מנפילת פצצות המרגמה.

כזכור, בימים האחרונים החריפה המתיחות בין סוריה וישראל, וזאת לאחר תקיפות שיירות נשק על אדמת סוריה שיוחסו על פי פרסומים זרים - לישראל.

לפי הדיווח הבוקר (שני) בניו יורק טיימס, בתקיפה בסוריה נהרגו עשרות חיילים מיחידות העילית של צבא סוריה. לדברי הגורם הצבאי, שצוטט בעיתון, במהלך התקיפה השנייה שאירעה במוצאי השבת, נהרגו עשרות חיילי יחידות עילית של הצבא הממוקמות ליד ארמון הנשיא בשאר אסד.

מפקד פיקוד הצפון, האלוף יאיר גולן, התייחס היום למתיחות עם סוריה ואמר: "לצד המוכנות והדריכות בצפון, תמיד נכון להתכונן ולהתאמן - אבל אין רוחות מלחמה".

בתוך כך דווח היום, כי הבית הלבן לא קיבל התראה על התקיפה הישראלית בסוריה, לדבריו של גורם מודיעיני בכיר בארה"ב, המידע הועבר רק לאחר שהפצצות הושלכו ממטוסי הקרב.

באתר האינטרנט 'פרס טי וי' דווח כי דובר משרד החוץ האיראני רמין מהמנפרסט הצהיר כי סוריה לא תבליג ותשיב ב"תגובה מוחצת". לדבריו, "המשטר הציוני חייב להבין שהזוועות שביצע בסוריה לא יישארו ללא מענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר