האופוזיציה תוקפת את הגזירות

אטיאס: עוול נורא לעובדים; יחימוביץ': זו תוכנית דיכאון

גזירות תקציב המדינה כפי שפורסמו הבוקר (שלישי) מעוררות סערה. האופוזיציה תוקפת בחריפות את הגזירות הקשות. ח"כ אריאל אטיאס אמר כי "סיסמאות ריקות וסטטוסים בפייסבוק לא יכפרו על העוול והסבל הנורא שיעברו האנשים העובדים". יו"ר האופוזיציה אמרה כי זו "תוכנית דיכאון ומכות" (כלכלה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גזירות קשות. יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

גזירות תקציב המדינה לשנים 2013-2014 כפי שפורסמו הבוקר (שלישי) מעוררות סערה בקרב הציבור בישראל ובקרב חברי האופוזיציה שתוקפים בחריפות את הגזירות הקשות.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חבר-הכנסת אריאל אטיאס, אמר בתגובה לתקציב כי "מצבו הכלכלי של האדם העובד יילך ויחמיר הודות לשר האוצר יאיר לפיד".

"סיסמאות ריקות וסטטוסים בפייסבוק לא יכפרו על העוול והסבל הנורא שיעברו האנשים העובדים, בעיקר מהשכבות החלשות ועובדי שכר המינימום", מוסיף אטיאס.

לדבריו, "העלאות מיסים וקיצוץ אכזרי בקצבאות ילדים זו הרי אותה פוליטיקה ישנה שלפיד הבטיח שהוא בא לשנות. כעת אפילו ריקי כהן מרגישה שלפיד עבד עליה".

"ש"ס תיאבק בכנסת נגד התקציב חסר החמלה שמוביל לפיד", מוסיף אטיאס.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אמרה בתגובה לתקציב כי "זאת תוכנית דיכאון ומכות ולא תכנית צמיחה. הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר - ההון הגדול ומשום שהגזירות ויוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך".

יחימוביץ' הוסיפה כי הפוליטיקה החדשה מעולם לא היתה כל כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתוכניתו.

"מה עושה כאן שר האוצר, יאיר לפיד? עוד מאותו דבר שעשה בנימין נתניהו, אבל עם הרבה פחות בושה", אמרה יחימוביץ' בגלי צה"ל, "פיטורין, העלאת מע"מ, תוספת מס הכנסה של 1.5% על כולם, צמצום טיפולי שיניים לילדים - כמה אפשר להיות אכזרי? פגיעה בקצבאות הילדים, קיצוצים קשים בחינוך, בבריאות, ברווחה".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה לגזירות ואמרה כי "האוצר החליט לגרש מהארץ את המשפחות הצעירות וילדיהן. העלאת המע"מ, הרחבת תשלומי ההורים, ביטול הסבסוד בצהרונים, והקיצוץ הצפוי במשרד החינוך יפגעו במשפחות שכבר היום מתקשות לסגור את החודש, ויהפכו את המינוס בתקציב שיצרה הממשלה למינוס בחשבונות הפרטיים של הציבור".

"אי השוויון, שכבר היום הוא מהגדולים בעולם המערבי, צפוי לגדול לממדים חסרי תקדים", מזהירה גלאון.

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, שלמה מור יוסף, הגיב על הגזירות ואמר ל-ynet כי "יותר מ-40 אלף משפחות יידרדרו אל מתחת לקו העוני, ומשפחות עניות רבות יהיו עניות יותר".

לדבריו, "כבר היום המשפחות מתחת לקו העוני שורדות בקושי. עם הקיצוצים המתוכננים בקצבאות הילדים, העלאת המע"מ וביטול שירותי רווחה נוספים המשפחות האלה לא ישרדו".

גזירות האוצר

בגזירות המתכוננות כפי שפורסמו הבוקר עולה כי האוצר מתכנן העלאת מס הכנסה לכולם בשיעור של 1.5 אחוז. עליית המע"מ באחוז ל-18%, קיצוץ חד בקצבאות הילדים ל-140 שקל לילד, עקרות בית ישלמו מס בריאות וביטוח לאומי.

עוד מתכנן האוצר העלאת מסים על מוצרי יוקרה, ביטול נקודות זיכוי לבעלי תואר אקדמי, מס החברות יעלה באחוז ל-26%, שינוי הטבות המס על חיסכון לפנסיה, הטלת מסים על רכישת דירת שניה ומעלה וביטול הפטור ממע"מ על התיירות.

בנוסף יוזם האוצר קיצוץ של 2 אחוז בכוח האדם בשירות המדינה, הפחתת תקציב החינוך במיליארד וחצי שקל, קיצוץ של 600 מיליון שקלים במימון גנים וצהרונים, והפחתת תקציב התחבורה ב-1.2 מיליארד שקלים.

מהעלאת המע"מ תכניס המדינה בשנה 4.62 מיליארד שקל, העלאת מס ההכנסה יכניס 4 מיליארד שקל, שינוי הטבות המס לחיסכון לפנסיה יכניס 1.16 מיליארד שקל, מס רכישה על דירה שניה יכניס 1.05 מיליארד, העלאת מס החברות יכניס 630 מיליון שקלים בלבד, ביטול הפטור ממע"מ על התיירות יכניס 530 מיליון שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר