צפו: החצר האחורית של בני ברק

ראש עיריית ב"ב הופתע: ברים רועשים בעיר התורה

בכירי עיריית בני ברק, ירדו הלילה (ד) בליווי ראש העיר וסגניו לביקור פתע בשכונת פרדס כץ. במהלך הסיור אליו הצטרף כתב 'כיכר השבת', ביקרו בכירי העירייה בפאבים שנפתחו על ידי המסתננים ההולכים ומתרבים בשכונה. והבהירו כי יעשו הכל בכדי להשיב את הסדר והשקט לשכונה המתחרדת • צפו (מקומי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

ביקור בחצר האחורית: בשנים האחרונות הפכה שכונת פרדס כץ בפאתי העיר ב"ב המוגדרת כ'שכונת פשע' - לשכונה מתחרדת, כאשר יותר ויותר אברכים ובני תורה צעירים הגיעו בברכתם של מרנן גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר״ח קנייבסקי להתגורר בה.

לאור המעבר ההמוני לשכונה המפוקפקת, הפכה השכונה לתורנית כמעט לגמרי. אלא, שבשנתיים האחרונות, במקביל להתחרדות החל תהליך הפוך של "כיבוש" השכונה ע״י מסתננים ופליטים מסודן, שקבעו בה את משכנם וזאת בשל המחירים הזולים יחסית והקירבה למקומות התעסוקה במרכז הארץ.

הדבר החל טורד את מנוחתם של התושבים החרדים שהחלו חוששים מהמסתננים החדשים. בשיחה לפני כשנה ל'כיכר השבת', סיפר אחד התושבים על תחושות של פחד וחרדה, וכי ילדיו חוששים ללכת ברחובות השכונה לבדם.

לצד בתי הכנסת והכוללים שנבנו, החלו להיפתח מועדונים, פאבים ובתי מרזח שהיוו משכן לאזרחים החדשים. עיריית בני ברק בראשות יעקב אשר עשתה רבות על מנת להילחם בתופעה השלילית, וכעת מתברר כי לאור התגברות חשש התושבים החליטו בעיריה "להעלות הילוך" במלחמה במסתננים.

הערב, התלווה 'כיכר השבת' לסיור פתע לילי שערכו ראש העיר אברהם רובינשטיין וסגניו חנוך זייברט ואליהו דדון וכן חברי המועצה גדליהו בן שמעון ויהודה הבר המתגוררים השכונה. במהלך הסיור, ביקרו הבכירים בחצר האחורית של עיר התורה והחסידות כשהם מאזינים למצוקת התושבים החרדים שסיפרו על רעש והמולה בלילות וכן על התנכלויות חוזרות ונשנות.

"אין ספק, נצטרך לעשות פה סדר" אמר במהלך הסיור ראש העיר אברהם רובינשטיין לממלא מקומו חנוך זייברט שהופתע אף הוא מהמראות.

במהלך ביקור הפתע, בכירי העיריה נכנסו למועדון הסנוקר המקומי וביקשו תעודות, וכן בדקו אישורים בפאב לילי הממוקם במרכז השכונה החרדית.

יעקב, פעיל חברתי שומר מסורת תושב השכונה אמר לבכירי העירייה בסיום הביקור: "חברים אומרים לי בוא לטיול בסין, תאילנד וסודן. אני אומר להם 'תודה אני לא צריך לנסוע יש לי את כולם בשכונה שלי'".

ראש העיר השיב לו כי העירhיה תעשה הכל על מנת לטפל בבעיית המסתננים הבלתי חוקיים ותפעל על מנת להשיב את הביטחון האישי לתושבי השכונות בצפון העיר. לדבריו, העירייה תקצה משאבים מיוחדים להגברת השיטור העירוני וכן תפעל בנחישות כנגד פיצול דירות באופן לא חוקי. "שכונות צפון העיר הנם חלק בלתי נפרד מבני ברק ומצביונה הרוחני ועלינו לפעול על מנת שהתושבים יחושו זאת" אמר ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר