"תקופת הלימוד בישיבה - תחליף לצבא"

חוק הגיוס הצפוי, והקריאות לשינוי במסלול ישיבות ה'הסדר' הציוניות דתיות, מביאות לחשש בקרב המגזר הדתי לאומי. הרב אביחי רונצקי: "תקופת בישיבה - היא תחליף לצבא" (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

לפי הדיווח באתר החדשות הדתי לאומי סרוגים, הרב רונצקי התייחס לקריאות להאריך את משך הזמן הפעיל של חיילי ההסדר ואמר: "לדעתי, נכון להשאר במתווה הקיים , אך לקבל למסגרת 'ההסדר' רק בחורים כאלו שעונים באמת על ההגדרה של 'תורתם אמונתם".

"בישיבתנו שבאיתמר" סיפר הרב רונצקי, "אנו אומרים לתלמידים שחוזרים מהצבא, שלימוד התורה כעת חייב להיות דומה מבחינת המאמץ והיקף הזמן הנדרש, למה שעושים חבריהם ליחידה הצה"לית".

לדבריו של הרב הצבאי לשעבר: "תקופת הלימוד היא 'תחליף צבא'. וכמו ששם לא נוטשים את המשימות המבצעיות לטובת טיול גיוס של חבר וברית מילה של בן דוד, כך אף בישיבה וביתר שאת".

תלמידי ישיבת הסדר (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הרב רונצקי אינו הגורם הדתי לאומי הראשון שמתייחס לסוגיית הגיוס והחוק המאיים לפגוע גם בבני ישיבות מהמגזר הציוני דתי מנכ"ל איגוד ההסדר, איתן עוזרי אמר בתחילת השבוע ל'סרוגים' כי מסלול ה'הסדר' עלול להיפגע קשות באם אכן יוחלט להאריך את השירות הפעיל של המשרתים במסלול. לדבריו: "אני מאמין כי יש מספיק מנהיגי ציבור שמבינים את חשיבותו של מסלול ההסדר וידאגו לא לפגוע בו".

גם במגזר החרדי נמשך החשש מהיעד הסופי לקביעת חוק הגיוס, כשהבוקר מדווח ב'ידיעות אחרונות', כי חברי ועדת פרי המגבשת את החוק, סבורים שמתווה הטלת סנקציות כלכליות מהווה בעיה, שכן הישיבות עלולות לעקוף אותו באמצעות גיוס כספים.

בנוסף התברר בדיון, כי יכולתה של המדינה לגבות את הקנסות מוגבלת. בוועדה חוששים כי היא תהפוך ללעג וקלס, ולא יהיה ביכולתה לממש מעשית את איומיה.

בשל העובדות הללו, גיבשו השרים הסכמה לעבור למתווה של סנקציות פליליות. ובמקום הסנקציות הכלכליות שתוכננו במקור, צפויה ההועדה להמליץ על סנקציות פליליות אישיות על כל משתמט. במקרה כזה, עלולים תלמידי הישיבות והאברכים להישלח אל מאחורי סורג ובריח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר