דרישה חדשה

משרד האוצר דורש: תשלום ארנונה על חלקות קברים

משרד האוצר יוזם ביטול הפטור מתשלום ארנונה על בתי העלמין ברחבי הארץ החל מהשנה הבאה, כך שכל משפחה תיאלץ לשלם מאות שקלים מס על הקבר של בן משפחתם. כמה זה יעלה לנו? בתל אביב - 500 שקלים לשנה, בהר המנוחות בירושלים - 445 דקל, ובסגולה וירקון - 400 שקל (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בית עלמין (צילום: פלאש 90)

דרישה חדשה: משרד האוצר דורש לבטל את הפטור מתשלום ארנונה על בתי העלמין ברחבי הארץ, כך מדווח הבוקר העיתון 'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, במידה ודרישת האוצר תתקבל והפטור יבוטל הרי שהחל מהשנה הבאה, נאלץ לשלם ארנונה לא רק על הדירות או בתי עסק אלא גם על הקברים של בני המשפחה, בסכום הנאמד במאות שקלים לשנה.

חישוב תשלום הארנונה צפוי להתבסס על סכום הארנונה שגובה הרשות המקומית לשטח שנועד למסחר, כפול גודל חלקת הקבר. לפי הצעת האוצר, על חלקת קבר במבנה קומתי ייגבו עשרות שקלים בשנה אך הסכום צפוי לגדול על חלקות קבר בודדות.

כך למשל, בבית העלמין 'הדרום', בחולון-בת ים, נשלם על חלקת קבר 1,222 שקלים לשנה. בבית העלמין טרומפלדור בתל-אביב נשלם 500 שקלים.

בהר המנוחות בירושלים נשלם 445 שקל לשנה, בבתי העלמין ירקון וסגולה נשלם 400 שקל לשנה, בבית העלמין בכפר סבא - 357 שקל לשנה, בבתי העלמין בחיפה - 226 שקל ובבית העלמין בדימונה - 209 שקל לשנה.

תשלום הארנונה הניתן לבתי העלמין בוטל לראשונה בשנת 2003 ובשנת 2010 החליטה הכנסת להחזיק את הפטור בעקבות דרישת עיריית הרצליה לחייב את בתי העלמין במס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר