מסלול אופניים חדש נחנך בין בני ברק לפארק הירקון

בני ברק מצטרפת לטרנד הרכיבה על אופניים. בסוף השבוע נחנך שביל מיוחד הפרוש בין בני ברק לפארק הירקון. יו"ר קק"ל: "לא רק אתר טיולים, אלא נתיב תחבורה אלטרנטיבי" (ארץ)

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ביום חמישי האחרון התקיים טקס חנוכת שביל אופניים המחבר בין העיר בני ברק לבין נחל הירקון, במעמד יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין וראש העיר לשעבר ח"כ הרב יעקב אשר.

במשך כשנתיים נמשכו עבודות הקמת שביל ההליכה ורכיבת האופניים המחבר בין בני ברק לנחל הירקון. מדובר על מסלול של כ- 3 ק"מ, הכולל גם פינות ישיבה, תאורה והצללה של הדרך. הקמת השביל נועדה להעמיד לרשות תושבי העיר שביל רכיבה והליכה ולא להזדקק לפארקים העמוסים בערים אחרות ושאינם מתאימים לתושבי העיר מבחינות רבות. העלות הכספית של העבודות לשביל עמדה על כ- 5,5 מיליון שקלים חדשים והיא כללה את עבודות הכנת השטח, סלילת מסלול הרכיבה, ריהוט ישיבה ותאורה חדישה. קק"ל השתתף בחלק נכבד מהעלויות הכספיות, ואת היתרה מימנה העירייה מתקציבי פיתוח.

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר: "בשנים האחרונות קק"ל לוקחת חלק בעיצוב תרבות הנופש הפעיל ותרבות הפנאי בישראל, לרבות קידום תרבות רכיבת האופניים. על ידי פיתוח אינטנסיבי ושילוט של דרכי אופניים ביערות ובשטחים הפתוחים, קק"ל נותנת מענה לדרישה ההולכת וגוברת מצד אלפי ישראלים לשבילי רכיבה מקצועיים ובטוחים".

חנוכת השביל החדש (צילום: סוכנות ג'יני)

שטנצלר הוסיף כי "השביל שנחנך הוא לא רק אתר טיולים, אלא נתיב תחבורה אלטרנטיבי. אני בטוח שרבים יוכלו לנצל אותו כדי להגיע באופניים למקומות העבודה ברמת החייל, לאוניברסיטת תל אביב ולתל אביב בכלל. בנוסף, השביל הזה מתקן את היחס של בני ברק לירקון. עד עכשיו, העיר הפנתה את גבה אל הירקון. מעתה העיר מתייצבת כשפניה לירקון. זה מצב אחר והתייחסות אחרת. בעקבות השביל יבוא פארק וגם לתושבי בני ברק תהיה פיסת טבע פרטית ונהדרת שלהם".

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין הודה ליו"ר קק"ל על יחסו האוהד לעיר ועל סכומי הכסף הגדולים שהעמיד הארגון בראשותו לביצוע הפרויקט. ראש העיר לשעבר ח"כ יעקב אשר שיבח אף הוא את הקק"ל והעומד בראשה, אותו הגדיר "ידיד נאמן לעיר בני ברק, עוד מימי היותו ראש עיריית גבעתיים הסמוכה, שבנוסף לפעולות הנרחבות של הקק"ל בישובי ובאזורי הפריפריה, נטל על עצמו את המשימה להגיש סיוע כספי כה נרחב לעירייה בהקמת השביל".

בקק"ל ציינו עוד כי "הפופולאריות של טיולי האופניים צוברת תאוצה רבה בשנים האחרונות, כולל במגזר הדתי והחרדי. לאור זאת, החליטה קק"ל להכשיר ביערותיה ובערים השונות מסלולים המיועדים במיוחד לצורך זה, כחלק ממדיניות פיתוח האטרקציות לפנאי ונופש שהיא מקדמת. מסלולי האופניים מרחיבים כיום את היצע פעילויות הנופש ביער הנמצא במגמת עליה במודעות הציבורית."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר