הרפורמה בשירותי דת: הרבנות הראשית תשתף פעולה

הרבנות הראשית הודיעה היום כי תפעל בתיאום עם המשרד לשירותי דת להחלת השינויים שהציע הרב אלי בן דהן. כזכור, הח"כים החרדים הביעו התנגדות לרפורמה (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
בנט והרב בן דהן מציגים את התכנית (צילום: פלאש 90)

הרבנות הראשית הודיעה היום על תמיכתה ברפורמה בשירותי דת שהציגו השר נפתלי בנט, וסגנו הרב אלי בן דהן. בנוסף אמרו ברבנות, כי יפעלו לשיפור השירות למען האזרח, תוך תיאום מלא עם המשרד לשירותי דת.

בהודעה שיצאה מהרבנות הראשית לישראל נכתב: "אתמול הציג סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, את תכניתו בפני הרבנים הראשיים וחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל".

"לאחר הצגת הדברים הוסכם כי המשרד והרבנות יפעלו יחד לשיפור השירות לאזרחים, לרבות בסוגיה של רישום נישואין, תוך תיאום מלא, התחשבות בקשיים ההלכתיים והמנהליים שהתכנית מעלה ופתרונם".

במסיבת העיתונאים שהתקיימה בתחילת השבוע בחדר הישיבות של משרד הכלכלה, הודיע השר נפתלי בנט על הרפורמה, ואמר: "כשהתחתנתי עם אשתי גילת בשנת 99, רושם הנישואין שאל אותנו לאיזו מפלגה אנחנו מתכוונים להצביע. אנחנו ראינו את זה כבדיחה אבל מה היה קורה אם זוג לא דתי היה מגיע, ובכלל איזה מסר זה לציבור?"

בנט סקר את שלושת הצעדים הראשונים אותם יעשה המשרד ואמר: "החלטנו להנגיש את שירותי הדת כדי ליצור קידוש השם, לקרב את עם ישראל ליהדות. לא מדובר במהפכה ביהדות אלא במהפכה בשירותי הדת".

מנגד, חברי הכנסת החרדיים דווקא תקפו את התכנית לרפורמה בשירותי הדת, הקיצוני ביותר היה ח"כ מאיר פרוש שערך השוואה בין המצב כיום, לבין המצב בעבר שהוביל את גדולי ישראל להכריז על יום צום: "כל רפורמה בדת מובילה אותנו שוב לכרוז שיצא על ידי רבני ירושלים, אשר הכריזו צום לפני 92 שנה בעת יסוד הרבנות הראשית".

פרוש הסביר בהמשך דבריו: "כל המטרה היא להביא שינויים בגופי משפטי התורה והדינים ולפרוץ פרצות בחומת דת ישראל".

פרוש הוסיף ואמר: "בנושאים הנוגעים ליסודו של העם היהודי, אל לנו לערוך שינויים במסווה של פישוט הבירוקרטיה. היום מדובר בהקלה טכנית, מחר זה חלילה תהיה פריצה במסורת ישראל".

ח"כ אורי מקלב, תקף גם הוא את הרפורמה המוצעת, ואמר כי היא נובעת מ"שכרון חושים" של מפלגת הבית היהודי: "מדובר בשכרון החושים שלהם מכך שהצליחו לדחוק את הציבור החרדי", על הרפורמה אמר מקלב: "פוגעת בכל תקנה והלכה יהודית ובמסגרות המסורתיות הקיימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר