בגלל אמירות גזעניות:

האגודה לזכויות האזרח מבקשת: להדיח את הרב שמואל אליהו מתפקידו

ב'אגודה לזכויות האזרח' פנו לשרת המשפטים ציפי לבני, בדרישה לפתוח בהליכים משמעתיים נגד הרב שמואל אליהו ולהדיחו ממשרתו כרב עיר. הסיבה: התבטאויות גזעניות בעבר (בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו, יודח? (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הרב שמואל אליהו יודח מתפקידו? ב'אגודה לזכויות האזרח' פנו לאחרונה לשרת המשפטים ציפי לבני, וקראו לה לפתוח בהליכים משמעתיים נגד רבה של העיר צפת בשל אמירות גזעניות שלו בעבר, ולהדיחו מתפקידו.

בפניית עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח למשרד המשפטים נאמר: "גם אם דברי הבלע הגזעניים של הרב אליהו אינם עולים כדי 'הסתה לגזענות' במובנה הפלילי, עדיין אין בכך כדי לעשותו כשיר וראוי למשרה הרמה של רב עיר".

לדבריו: "הדעת אינה סובלת, שעובד מדינה בכיר ישתמש במעמד וביוקרה, שנתנה לו המדינה, על מנת להשפיל ולבזות בני אדם, ולרמוס את כבודם ואת זכויות היסוד שלהם. אין המדינה יכולה לשבת בחיבוק ידיים, שעה שעובד בכיר בשירותה מפר את החוק, מסית לגזענות וחותר תחת ערכי היסוד וחוקי היסוד שלה".

"דברים אלה מקבלים משנה תוקף ודחיפות" אמר עו"ד פינצ'וק, "לנוכח הידיעות המפתיעות, שלפיהן יש מי המנסים לקדם את מועמדותו של הרב אליהו למשרת הרב הראשי. הוראת החוק המסמיכה אותך לנקוט בהליכים משמעתיים נגד רב עיר נועדה למקרים כגון זה שלפנינו. נסיבותיו החמורות של העניין הן מסוג הנסיבות, שמחייבות את בעלת הסמכות להפעילה ולמצער – לשקול לעשות בה שימוש ולהודיע ברבים על דבר ההחלטה".

כזכור, לפני תקופה, פנה ח"כ עיסאוי פריג' ממר"צ בדרישה שלא לאפשר לרב אליהו להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל. לדבריו של ח"כ פריג': "מדובר בגזען חשוך, מסית ושונא ערבים. לא יתכן שמי שקרא שלא להשכיר דירות לסטודנטים ערבים בצפת יקבל פרס על גזענותו וימונה לרב הראשי לישראל".

"אני מצפה מהיועץ המשפטי לממשלה שלא יאפשר לגזען ומסית להתמודד על משרה ממלכתית כרב ראשי". אמר פריג'.

את תגובתו של הרב שמואל אליהו לא ניתן היה להשיג עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר