נציגים מאריתראה: עצרו את החזרת הפליטים לאריתראה

נציגי הקהילה האריתראית בישראל, ערכו היום מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה קראו לממשלת ישראל לעצור את נוהל ה"החזרה מרצון" של הפליטים, "אין כזה דבר 'מרצון'" (חדשות, ארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פליטים מאריתראה בכלא 'קציעות' (צילום: פלאש 90)

במסיבת עיתונאים שערכו הבוקר נציגי הקהילה האריתראית בישראל, הוצגו עדויות חדשות על אזרחים אריתראים שהוחזרו לאריתריאה. מסיבת העיתונאים באה כתגובה לאישור שנתן היועמ"ש לממשלה, יהודה וינשטיין, להליך של "החזרה מרצון" של אזרחי אריתריאה. את העיתוי למסיבת העיתונאים דווקא עכשיו, הסביר נציג הקהילה, דוויט דימוז: "מאז שהחזירו את ארבע-עשר אחינו לפני שבועיים, לא ישנתי בלילה. הגענו אל הקו האדום".

לדברי נציגי הקהילה, משפחתו של פליט אריתראי שהוחזר למדינה בחודשים האחרונים, לא הצליחה לקבל כל בדל מידע על גורלו מאז נחת במדינה, לבד מהמידע שהוא כלוא בבית מעצר בדרום אריתריאה, ועובר עינויים.

עוד אמרו נציגי הקהילה באריתראה, כי חלק מהאזרחים האריתראים ש"הוחזרו מרצון" לפני כשבועיים, קיבלו "שיחת הבהרה" מהשגריר האריתראי בישראל, טספמרים טקסטה, שהצטרף לטיסתם לאריתריאה: "ניתן לכם 3 או 4 חודשים של שקט. אחרי זה, ניקח אתכם בחזרה לצבא, ומי שלא יסכים - לכלא".

נציגי הקהילה, קראו לרשויות החוק בישראל ולממשלה, לעצור לאלתר את ה"החזרה מרצון" של מבקשי מקלט לאריתריאה. "ההחזרה הזו היא הסגרה לידיים של מי שממנו הם ברחו – שלטונות הדיקטטורה של אריתריאה. ההחזרה הזו מסכנת את חייהם של אנשים שברחו על נפשם".

"אנשים אלו גורשו מהכלא שם היו כלואים ללא תאריך שחרור ובלי לדעת מה הזכויות שלהם או מה מצפה להם. למרות שהחליטו לקרוא לזה פה 'חזרה מרצון', כשאין אפשרות בחירה, אין כזה דבר 'רצון'. חברינו גורשו למקום ממנו ברחו, וההסכמה שלהם הושגה בסחיטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר