טלטלה במגזר הדתי לאומי

הרב מוטי אלון הורשע בביצוע עבירות חמורות

דרמה בפרשה המסעירה את הציבור הדתי לאומי. בית המשפט הרשיע את הרב מוטי אלון - מי שהיה רב נערץ ומבכירי הרבנים בציבור הדתי לאומי - בביצוע עבירה חמורה. הקלה בקרב רבני "פורום תקנה" שהרשיע את הרב עוד לפני המערכה המשפטית וגזר עליו לצאת לגלות ולפרוש מכל תפקידיו הציבוריים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב מוטי אלון (צילום: פלאש 90)

טלטלה במגזר הדתי לאומי: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (רביעי) במשפט דרמטי את הרב מוטי אלון, אחד מבכירי רבני הציונות הדתית במעשה פסול.

השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' הקריאה את הכרעת הדין והרשיעה את הרב בשני מקרים של ביצוע עבירה חמורה בתלמיד קטין. לאחר הכרעת הדין, התחבקו ילדיו של הרב ובכו.

המרכז להערכת מסוכנות יתבקש להכין חוות דעת בעניינו של הרב אלון לקראת גזר הדין שיינתן במועד אחר.

מעט לפני השעה 9:00 הגיע הרב מוטי אלון לבית המשפט, סירב להשיב לשאלות עיתונאים והסתפק באיחולים של "בוקר טוב" ו"חודש טוב". הרב אלון התחבק ונישק את בני משפחתו ותלמידיו שהגיעו לחזקו.

החשדות נגד הרב מוטי אלון שנחשב לאחד המנהיגים הבולטים בציונות הדתית עוררו סערה גדולה בעולם הציונות הדתית, לא רק בשל הדרך בה נחשפה הפרשה אלא גם בשל החשדות החמורים נגד הרב שסחף אחריו את ההמונים.

הפרשה החלה לפני כשלוש שנים וחצי, בפברואר 2010, כאשר פורום 'תקנה' פרסם כי הרב אלון הטריד לכאורה תלמידים שבאו לקבל ממנו עצה ותושיה.

בשנת 2006 פרש הרב אלון במפתיע מכל עיסוקיו, עזב את ביתו וקהילתו בירושלים ועבר להתגורר במושבה מגדל בצפון. בתחילה נמסר כי הרב ב'שנת שבתון', גרסה אחרת טענה כי הרב לא עמד בעומס הציבורי, אך רק לאחר שלוש שנים חשף פורום תקנה את החשדות נגד הרב בגינן פרש.

בעקבות פרסום החשדות הללו, פתחה הפרקליטות בבדיקה והחליטה בסופו של דבר להגיש נגד הרב כתב אישום, כאשר בתחילת שנה נמחק אחד האישומים נגד הרב בשל סירובו של המתלונן להעיד נגד הרב, ונותר רק אישום אחד.

בהודעת הפרקליטות שפורסמה נאמר כי "לאחר תקופה ממושכת של ניסיונות להביא לעדות בבית המשפט את המתלונן שאליו התייחס האישום השני, התברר לפרקליטות כי המתלונן נחוש בדעתו שלא להעיד, בנסיבות העניין הוחלט שלא לכפות עליו התייצבות, וכתוצאה מכך נאלצה הפרקליטות להודיע על חזרתה מן האישום השני".

הפרקליטות הציעה לרב מוטי אלון להגיע לעסקת טיעון מקלה שלא תכלול מאסר בפועל אך הרב סירב לקבלה והתעקש להמשיך במשפט, שההכרעה בו תנתן הבוקר על-ידי סגנית נשיאת בית המשפט, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ'.

עו"ד אשר אוחיון, פרקליטו של הרב, מסר הבוקר כי "אנו סומכים לחלוטין את ידינו על בית המשפט והכרעתו, ובטוחים שלא יושפע מהניסיון השקוף והמכוער להטות את הדין".

"פורום תקנה" מפרסם הבוקר הודעה מיוחדת לקראת הכרעת הדין, בה נטען כי לא היו עבירות פליליות אלא מוסריות ציבוריות ועל כן לדעת חברי הפורום אין לרב אלון לחזור לפעילות ציבורית גם אם יזוכה.

"התלונות שהובאו בפני פורום תקנה, אינן אלה המופיעות בכתב האישום הנוכחי", נאמר בהודעת הפורום, "התלונות שנשמעו בפני חברי פורום תקנה לא היו עבירות פליליות בעת ביצוען, או שחלה לגביהן התיישנות. התלונה שבגינה הוגש כתב האישום היתה בגדר עבירה פלילית בעת ביצועה, ולכן הופנתה למערכת המשפטית".

"הפורום חוזר על הודעתו וקובע כי על הרב מוטי אלון לחדול מכל פעילות רבנית ציבורית, מכל תפקיד חינוכי וניהולי, ומכל ייעוץ אישי ביחידות. יודגש כי הטיפול המשפטי, יהיו תוצאותיו אשר יהיו, אין בו כדי לשנות את עמדתו של הפורום ואת אזהרתו לציבור. פורום תקנה ימשיך לעמוד לרשות נפגעי ניצול מיני, וישתדל לעזור להם ככל שניתן", נמסר בהודעה.

הלחץ בקרב רבני "פורום תקנה" התפוגג. בפורום חששו מפני ביקורת ציבורית קשה על רבניו. במידה ואלון היה מזוכה היו מואשמים רבני הפורום כי חיסלו את הקריירה של הרב לחינם, וכי כל פעילותו של הפורום הינה מבוססת על שחיתות ואינטרסים. כאמור, ההרשעה של אלון שמה קץ לטענות נגד רבני הפורום, לפחות לפי שעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר