להיט עולמי: ה"אופנולנס" הישראלי של 'איחוד הצלה'

בראשית החודש עלתה הרצאה של נשיא "איחוד הצלה" אלי ביר לאתר TED העולמי. בהרצאתו הציג ביר את ה"אופנולנס", אופנוע האמבולנס של "איחוד הצלה". מאז, יותר מ-60 גורמים שונים מכל העולם פנו לארגון כונני רפואת החירום בבקשה לאמץ את ניידת הרפואה

יוני גבאי | כיכר השבת |
האופנולנס (צילום: יח"צ)

ה"אופנולנס", אופנוע האמבולנס של "איחוד הצלה" הפך בשבועיים האחרונים ללהיט עולמי בתחום הרפואה הדחופה. יותר מ-60 ארגוני רפואת חירום וגורמים נוספים מכל העולם פנו מאז ראשית החודש לארגון כונני רפואת החירום בבקשה לאמץ את ניידת הרפואה הדו גלגלית שנולדה בישראל.

ה"אופנולנס" מוכר לנו הישראלים. אנו כבר רגילים לראות אותו משתחל בפקקים במרכזי הערים ובסמטאות צרות ועליו אנשי רפואה מתנדבים שממהרים להציל חיים.

לפני כשבועיים עלתה הרצאה של נשיא ומייסד "איחוד הצלה" אלי ביר לאתר TED העולמי. בהרצאתו הציג ביר את ה"אופנולנס" והסביר כיצד נולד הרעיון להקים יחידת רופאים, פרמדיקים וחובשים שרוכבים על אופנועים מהירים המצוידים בכל הציוד הרפואי שיש באמבולנס.

מיד לאחר עליית ההרצאה לאתר ההרצאות הפופולארי בעולם החלו לזרום ל"איחוד הצלה" פניות מארגוני חירום ממדינות שונות שביקשו ליישם את הרעיון של יחידת ה"אופנולנסים" גם אצלם. הסיבה ברורה: ה"אופנולנס" מקצר את זמן ההגעה של איש רפואת חירום לחולים ולפצועים בערים צפופות ופקוקות בהן אמבולנס רגיל מתקשה להתקדם במהירות בגלל התנועה הכבדה.

עם חלק מארגוני הפונים כבר התחיל תהליך עבודה למימוש הרעיון. בימים אלו מסייעים אנשי "איחוד הצלה" לנציגי ארגוני התנדבות מטייוואן, טורקיה, צ'ילה, ארגנטינה והודו להקים יחידות אופנועי רפואה דחופה.

נשיא "איחוד הצלה" אלי ביר אמר: "אנחנו שמחים על הפניות הרבות. הגעה מהירה של איש רפואה מיומן עם הציוד המתאים לחולה או פצוע מצילה חיים ומונעת נזק רפואי עתידי. אחרי שקיצרנו את זמן ההגעה למי שזקוק לעזרה רפואית דחופה בישראל לשלוש דקות בממוצע, עכשיו יש לנו הזדמנות לעשות זאת בעוד עשרות מקומות שונים בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר