לראשונה: כתב אישום נגד שימוש ללא הצדקה בטייזר

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד שוטר ביחידת סיור במרחב יפתח שעשה שימוש ללא הצדקה במכשיר הטייזר המשטרתי שעלה לאחרונה לכותרות (חדשות, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אקדח הטייזר (צילום אילוסטרציה: jasonesbain, ויקיפדיה)

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, באמצעות עו"ד הדר צור, הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד סעיל אנעים, בן 29, שוטר ביחידת סיור במרחב יפתח, הכולל 2 אישומים בעבירת התעללות בחסר ישע תוך שימוש שלא לצורך וללא כל הצדקה במכשיר הטייזר ואישום נוסף בעבירת תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

למכשיר טייזר שני אופני שימוש- האחד, הצמדה ישירה של קצה הטייזר לגוף ולחיצה על הדק הטייזר. בכל לחיצה על ההדק נפרק מטען חשמלי למשך 5 שניות, הגורם למכאוב; השני, הרכבת "מחסנית" על קצהו של הטייזר. בלחיצה הראשונה על ההדק נורות מהמחסנית שתי מחטים הננעצות בגוף ומחוברות כל אחת בתייל לטייזר.

כאשר ננעצות המחטים בגוף, נסגר מעגל חשמלי בין מכשיר הטייזר והגוף, דרך התייל והמחטים. עם סגירת המעגל נפרק מטען חשמלי למשך 5 שניות. כל לחיצה נוספת על ההדק פורקת מטען חשמלי למשך 5 שניות. פריקת המטען החשמלי דרך הגוף בדרך זו גורמת לאובדן השליטה בשרירים אשר בתווך שבין המחטים, וכן למכאוב.

כתב האישום שהוגש היום מתאר מסכת אירועים של שימוש לרעה בסמכות ובכוח בלתי סביר.

על פי האישום הראשון, בינואר 2011 הורה אנעים לאדם, שנעצר לאחר שהעיר לאנעים ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים", לצאת מהניידת ואז, בעודו אזוק בידיו, ירה אנעים באקדח הטייזר חיצים בגבו של העצור ללא כל צורך ומבלי להזהירו.

לאחר שהעצור נפל לקרקע כתוצאה מפעולת הטייזר, ובעוד חיצי הטייזר נעוצים בגבו, לחץ אנעים על הדק הטייזר 3 פעמים נוספות וחשמל אותו שלא לצורך. נוסף על כך, במהלך הנסיעה לתחנה, בעודו נוהג בניידת, לחץ אנעים על הדק הטייזר 9 פעמים נוספות שלא לצורך, והעביר זרם חשמלי דרך החיצים בגב העצור ואף הכה בראשו באמצעות אקדח הטייזר וכן גידף אותו.

כשהגיעו לתחנה, במהלך הובלת העצור מהניידת המשיך אנעים ללחוץ על הדק הטייזר מספר פעמים ולשלח זרם חשמל לגוף העצור תוך שהוא מורה לעצור לכנות עצמו בשמות גנאי. גם לאחר שהכניס את העצור לחדר בתחנה המשיך אנעים להפעיל את הטייזר עוד מספר פעמים והמשיך להכותו ולגדפו. החל מרגע המעצר, אנעים הפעיל על העצור את אקדח הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו, 24 פעמים, ללא כל הצדקה.

על פי האישום השני, בפברואר 2011 אנעים עשה שימוש בטייזר שלא לצורך ואף הכה בראש של חשוד בפריצה לכלי רכב. לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה, הכניס אנעים את החשוד לשירותים והכה בו באמצעות חגורתו של החשוד ובמקל מגב. נוסף על כך, לאחר שהגיע לתחנה חברו של החשוד ובירר לגביו, חשד אנעים כי החבר שותף למעשה, הכניסו לחדר בתחנת המשטרה והכה אותו בבעיטות ואגרופים ובאמצעות מקל.

על פי האישום השלישי, בספטמבר 2010 עיכב אנעים נהגת שנהגה ברכבו של בן זוגה. במהלך בדיקת הרכב החלו חילופי דברים בין השניים, במהלכם גידף אנעים את המתלוננת וזו השיבה בגידופים. כשבן זוגה של הנהגת הגיעה למקום וביקש להראות לאנעים את רישיון הרכב, סרב אנעים לקבל את הרישיונות ועצר את הבחור ללא כל הצדקה של ממש. במהלך הנסיעה הכה אותו אנעים באמצעות ידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר