"כבוד התורה ולומדיה הושפלו"

רבני תקומה לבנט ואריאל: "ההבטחות אינן מקויימות"

רבני 'תקומה' שיגרו הבוקר (רביעי) מכתב חריף ביותר לראשי 'הבית היהודי', השרים נפתלי בנט ואורי אריאל, בשל הגזירות האכזריות והפגיעה הקשה בעולם התורה: "ההבטחות אינן מקויימות וכבוד התורה ולומדיה הושפלו". הערכות: שלב בדרך לפרישת "הבית היהודי" מהקואליציה או פרישת ח"כי 'תקומה' (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
"כבוד התורה ולומדיה הושפלו". השרים נפתלי בנט ואורי אריאל (צילום: פלאש 90)

"ההבטחות אינן מקויימות וכבוד התורה ולומדיה הושפלו", כך, במכתב חריף ביותר, תוקפים רבני 'תקומה' את ראשי מפלגת 'הבית היהודי', השרים נפתלי בנט ואורי אריאל.

את המכתב, שלחו הבוקר (רביעי), רבני 'תקומה', הרב דוב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי והרב דוד חי הכהן, לראשי 'הבית היהודי' בנט ואריאל ויתר חברי הסיעה בכנסת.

במכתבם, מתמקדים הרבנים בפגיעה הקשה והחמורה בעולם התורה, הישיבות, מוסדות החינוך ובמשפחות ברוכות הילדים, לאור הקיצוצים האכזריים.

"רבות הובטחנו כי ההסכם ביניכם לבין 'יש עתיד' והכניסה המשותפת לקואליציה כללו הבטחות ברורות לשמירה על הישיבות ולומדיהן שלא ייפגעו, ולשמירה על כבוד התורה כמו גם שמירה על שלימות הארץ ועל אחינו המתנחלים", כותבים הרבנים.

"לא היה ספק שדברים אלו יעמדו בראש העשייה המוצלחת שלכם למען ישראל והתורה ומדינת ישראל", ממשיכים הרבנים, "למרות כל האמור אנו רואים כי ההבטחות אינן מקויימות וכבוד התורה ולומדיה הושפלו".

הרבנים, לא חוסכים את לשונם מנציגיהם במפלגה הדתית, וכותבים: "אנו חושבים כי שתיקה בעת הזאת היא בלתי נסבלת, ואנו מצפים בשם כל שלומי אמוני ישראל כי תצאו ביד חזקה להיאבק על עקרונות היסוד של דרכנו, על אי פגיעה בארץ ישראל, על ביטויי פגיעה בכל מגזר ומגזר ועל כבוד התורה ולומדיה".

במכתבם, לא ציינו הרבנים את דרכי הפעולה שהם מצפים לראות מחברי הסיעה ומה יעשו במידה ולא יצליחו לשנות את הגזירות.

עם זאת, בסביבת רבני תקומה אומרים כי המכתב הוא שלב נוסף בדרך לפרישת "הבית היהודי" מהקואליציה או לפחות פרישת חברי-הכנסת של 'תקומה' ופיצול הסיעה.

מכתב הרבנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר