ירושלים: הפגנות השבת נגד חניון קרתא יחזרו?

לאחר תקופה של שקט בירושלים, בה נמנעו ההפגנות נגד חניון קרתא, נראה כי הן עומדות לחזור וזאת בשל כוונת גופים שונים לרכוש את המקום ולהפעיל את החניון בשבת (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההפגנות נגד חניון קרתא (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר תקופה של שקט בעיר ירושלים, בה נמנעו ההפגנות נגד חילולי השבת בחניון קרתא, עקב סיכום עם גורמים בכירים מהעירייה ובמטרה להגיע לאפשרות שהחניון ייסגר בשבת, נראה כי ההפגנות עומדות לחזור.

מארגני ההפגנות הכריזו לאחרונה על כוונתם לחזור ולמחות על חילול השבת וזאת לטענתם בעקבות כוונתם, של גופים שונים לרכוש את החניון ולהפעיל אותו גם בימי השבת.

הרב יוסף רוזנפלד, יו"ר ה'וועדה למען השבת בירושלים' מציין בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "במידה ויתברר שגופים המוכרים יתנו יד לחילול השבת בעצם הפעלת החניון, הציבור החרדי יחרים את הגופים והעומדים בראשם".

כזכור, כבר בשבת האחרונה נרשמו הפרות סדר בסמוך לרחוב הנביאים בבירה במחאה על חילולי השבת בעיר.

הרב רוזנפלד מוסיף ואומר כי "במידה ויתברר שכוונת הרוכשים להפעיל את החניון בשבת ההפגנות יקבלו תפנית ויתמקדו בסמוך לחניון קרתא".

כזכור, בתקופות בהם התבצעו מהומות על-יד חניון קרתא, ההפגנות הגיעו לשיאים של התפרעויות עד כדי ידויי אבנים על שוטרים ומעצרים רבים, אך למרות זאת הציבור החרדי לא הפסיק למחות ובמשך השבתות התגברו ההפגנות כאשר הצטרפו מפגינים רבים מידי שבת.

גם ב'העדה החרדית' שוקלים להחריף את ההפגנות כדי להבטיח, במידת הצורך, את סגירת חניון קרתא בשבתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר