השר כץ מבהיר: ננציח את מרן זצ"ל

בעצומה התפרסמה נקרא השר כץ שלא להנציח את מרן זצ"ל: "מי שמנציח במחלף את זכרו של הרב עובדיה מנציח את גזענותו" נאמר • השר כץ מבהיר: "לא אשנה את ההחלטה" (חרדים)

(צילום: פלאש 90)

עצומה שהתפרסמה בימים האחרונים, קוראת לשר התחבורה - ישראל כ"ץ, שלא לקרוא לכביש 16 על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. מפרסמי העצומה כתבו דברים מחרידים נגד הרב, בין השאר: "מי שמנציח במחלף את זכרו של הרב עובדיה מנציח את גזענותו' שנאת האחר שבו והטפתו כנגד כל מי שחושב אחרת".

השר ישראל כץ הבהיר היום כי לא ישנה את החלטות להנציח את זכרו של מרן: "הרב עובדיה היה דמות גדולה עבור כל עם ישראל ודמות גדולה עבור העיר ירושלים. בכל דור היו לעם היהודי מנהיגים רוחניים שעסקו בלימוד התורה, פסקו הלכות וחיברו אותו לשורשיו, כל דמות ודרכה המיוחדת. הרב עובדיה יוסף היה מאותם גאונים. ענק בתורה ומנהיג רוחני לציבור נרחב. גרעין של לומדי תורה לצד ציבור גדול בהרבה שראה בו כמי שמחבר אותו מחדש לבית אבא, לשורשיו היהודיים ולמסורת ממנה נותק. מכאן השפעתו העצומה ומנהיגותו שלא תהיה עוד כמוה. החלטתי להנצחתו לא תשתנה".

כזכור, שר התחבורה החליט להנציח את זכרו של הרב עובדיה יוסף ז"ל והודיע כי יקרא לכביש 16 על שמו. הכביש החדש יהווה כניסה שנייה ומרכזית לעיר ירושלים ויתפצל ממחלף מוצא עד לחיבורו עם כביש בגין. תכנון הכביש כבר מקודם לקראת ביצוע בשנה הקרובה.

מרביתו של תוואי הכביש תהיה תת-קרקעית, בשתי מנהרות, האחת תחת שכונת הר נוף, והשניה תחת שכונת יפה נוף, מתחת ליערות הקק"ל ושכונות יפה נוף והר נוף. בין שתי המנהרות יעבור הכביש בגשר מעל נחל רבידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר