הצעת חוק של עופר שלח: להתיר לחולים סופניים להתאבד

ח"כ עופר שלח יוזם תיקון לחוק החולה הנוטה למות, על פיו חולים סופניים יוכלו לשים קץ לחייהם באמצעות תרופות • החוק יתיר לחולה הסופני לשלוט על חייו בימיו האחרונים (בארץ)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הדיון על המתת חסד חוצה גבולות, וגם בממסד המדעי הרופאים חלוקים האם יש לתת לחולה הסופני את הזכות ליטול את חייו בכדי למנוע מעצמו סבל.

ח"כ עופר שלח הניח היום (א') על שולחן הכנסת תיקון לחוק חולה הנוטה למות, לפיו רופא יוכל לרשום לחולה הנוטה למות סם מרדים במינון ממית ללא אחריות פלילית הרובצת עליו כיום. בכך תותר המתת חסד עצמית בישראל.

על פי החוק הקיים, חולה הנוטה למות יכול לחתום על מסמך המורה לרופאים שלא לעשות בו טיפולים מצילי חיים בחצי השנה האחרונה לחייו. אך חולים סופניים הסובלים סבל רב שאמור להמשך על פני תקופה ארוכה יותר, או כאלו הרוצים ליטול את חייהם ללא שהיות, צריכים על פי החוק הקיים להמתין ולסבול.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שחוק כזה עולה לדיון הכנסת, ובעבר הגישה הצעת חוק דומה ח"כ זהבה גלאון ממר"צ.

הבעיות שיעמדו בפני שלח הם הן מן הצד הרבני דתי והן מהצד בממסד המדעי המתנגד להמתות חסד מסיבת ה'מדרון החלקלק'. יצוין כי ההסתדרות הרפואית בישראל כבר חתמה על הצטרפות להצעה של שלח.

ח"כ שלח עצמו אינו חושש מהמדרון החלקלק שעלול לאפשר מעשים פליליים בחסות התר המתת חסד עצמית שהוא יוזם: "חוק החולה הנוטה למות שקיים היום מפרט את הקריטריונים לפיהם לא תימשך החייאה אקטיבית של חולה סופני שאין כל תקווה להצילו או להאריך את חייו, תחת תיעוד רפואי מפורט של רופאים מומחים ושל הרופא האחראי. התיקון לחוק, יאפשר גם לחולים שאינם מונשמים, להגיע להחלטה לסיים את חייהם בכבוד".

נותר להמתין ולראות מה תהיה תגובת ח"כ החרדים בהוראת גדולי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר