השנאה לדת חוצה גבולות

הפרובוקציה החילונית: תמונת חזיר במקום מזוזה

פרובוקטור חילוני פרסם בפייסבוק כי החליט להחליף את המזוזות של שכניו בתמונות של חזיר. "עשיתי זאת בשביל טרולינג" הסביר מאוחר יותר לאחר שנבהל מתגובות הגולשים. "אל דאגה, שום מזוזה לא נפגעה". גולשים דתיים וחילונים מחו, אחת מהן כתבה: "זה לא שונה מכל הבהמות שעשו פוגרומים ביהודים במהלך ההיסטוריה" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אגרוף רשע שולח בקודשי ישראל (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, shutterstok. עיבוד: כיכר השבת)

מדינת היהודים, 2013. לקרוא ולא להאמין: ס' פרובוקטור חילוני, החליט לחצות את כל הגבולות במאבקו נגד הדת. לדבריו, אותם הוא כתב ללא בושה ברשת הפייסבוק, הוא רוקן את בתי המזוזות של שכניו, ובמקום הקלפים שהיו בהם, הוא הניח רח"ל - תמונות של חזיר.

בתיאור המעשה, הוא הסביר כי קודם להחלטה לעשות את הצעד המזעזע, הוא ראה את שכנתו מנשקת מזוזה. "מה קורה פה? כולם השתגעו? מרעיון של מדינת יהודים חילונית הפכנו לעדר של מסוממי דת". כךעל פי לשונו.

"לפני חצי שנה נמאס לי" כתב הפרובוקטור החילוני. "הדפסתי תמונות, גזרתי, גלגלתי, עברתי על כל המזוזות של הבניין שלי וכל מזוזה שנייה פתחתי, הוצאתי את הקמע-נייר, ובמקומו הכנסתי נייר מגולגל עם תמונה חמודה. סגרתי יפה וחזרתי לישון".

"מאז אני עוקב אחרי התוצאות. באיזה בית גילו סרטן, באיזו דירה יושבים שבעה, היכן זכו בחיש גד ועוד ועוד. הניסוי עוד לא תם אבל אני ישן בלילות הרבה יותר טוב מאז".

הגולשים ההמומים, לא עברו על המעשה בשתיקה, ורבים מהם, דתיים כחילונים, מחו בפניו של הגולש חסר הגבולות.

"אתה איש דוחה ואלים. לא שונה מכל הבהמות שעשו פוגרומים ביהודים במהלך ההסטוריה" כתבה בתגובה נילי, אחת הגולשות, "שרפו בתי כנסיות וספרי תורה רק כי לא בא להם על הדת של היהודונים האלה".

"להיות פלורליסט זה גם לתת חופש דת ולא רק לדרוש חופש מדת. כל פגיעה ברכושו של האחר היא אלימות. אתה יודע כמה עולה קלף מזוזה כתוב בידי סופר סת"ם? מי שמך?! אם הייתי משחיתה את השלט שעל דלת הדירה שלך שעלה 20 ש"ח היית מתעצבן וזה בכלל בלי קשר לדת. אתה אדיוט אמיתי".

לאחר שהפרובוקטור החילוני נבהל מתוצאות מעשיו, ומהתמונות שפרסם בהן נראת החלפת קלף המזוזה בתמונת חזיר, הוא ערך את הסטטוס הראשוני והוסיף: "לאור שלל התגובות המגוונות, אחזור שוב על דבריי כי הסיפור הינו המצאה, ואף לא מזוזה נפגעה, אל דאגה. כפי שאמרתי לאילנה ברודו: "בתכל'ס – עשיתי זאת על מנת טרולינג, על מנת להוכיח עד כמה עניין הדת נפיץ ולאילו רמות של שנאה ואיומים היא עלולה להביא אנשים נורמטיביים." וכן את דבריה של אילנה - "בעיניי, אין ספק שמדובר בטרולינג קיצוני מדי, אלים מדי וחסר כבוד למאמינים בדת. עם זאת, הוא השיג את מה שניסה להשיג – מספיק אנשים נפלו בפח, האמינו לסיפור, ויצאו בגינויים אלימים יותר או פחות של המהלך שלא באמת קרה.

לסיכום - שלל תגובות האיומים, הקללות, הנאצות ואיחולי המחלות והמוות למיניהם הוכיחו את טענתי: הדת גורמת לאנשים לטירוף, זעם קדוש ונכונות לפעול באלימות בשם האל שלו הם סוגדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר