הוא זכאי

זיכוי מטלטל: אביגדור ליברמן זוכה פה אחד

לאחר 17 שנים של אישומים ומשפטים, בית המשפט הכריע פה אחד בהכרעה דרמטית במיוחד כי אביגדור ליברמן זכאי • בית המשפט: "לא הוכח כי היה ניגוד עניינים בפרשת השגריר • ליברמן: "שבע עשרה שנה הסתיימו זה מאחורי, יותר לא אתעסק בזה" • כיכר השבת העביר שידור חי (חדשות, בארץ)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
ליברמן בצאתו מבית המשפט היום (צילום: פלאש 90)

טלטלה במערכת הפוליטית: בהכרעה דרמטית במיוחד הכריע בית המשפט פה אחד היום (ד') כי אביגדור ליברמן זכאי. בית המשפט ביטל פה אחד את האישומים שעמדו כנגד ליברמן - מרמה והפרת אמונים בפרשת מינויו של השגריר לשעבר זאב בן-אריה.

בית המשפט קבע ש"לא הוכח שהנאשם פעל בדרך כל שהיא שהנאשם פעל בדרך של ניגוד עיניינים. העדות היחידה על ניגוד עניינים היא של דני איילון, אך נמצאו בה בעיות ולכך אי אפשר לסמוך עליה.

נקבע שהנאשם אכן נהג באופן בלתי ראוי כאשר לא יידע את המערכת על מינוי של בן אריה".

אביגדור ליברמן אמר בצאתו מבית המשפט: "אני רוצה להודות לבית המשפט, אני שמח ששבע עשרה שנה הסתיימו, זה מאחורי. אני רוצה להודות למשפחתי ולחברי שעמדו מאחורי כל אותם שנים, והאמינו בצדק ונתנו לי את התמיכה, וכן להודות לצוות ההגנה שעשו עבודה מדהימה.

"אני לא מתכוון להתעסק בזה יותר, הפרק הזה מאחורי, אני מקווה להתמקד באתגרים שמחכים לנו בפתח ויש מספיק אתגרים.

תודה לאותם לאלפי אזרחים שתמכו בי. קבלתי בימים האחרונים אלפי טלפונים וסמסים, אימילים ופקסים עם הבעת תמיכה, אני רוצה להתנצל שלא יכלתי להחזיר טלפון לכולם זה פשוט לא אפשרי מבחינה פיזית להחזיר טלפון לכל אחד ואחד מכם. תודה רבה".

אביגדור ליברמן יצא מבית המשפט ונסע אל הכותל המערבי כדי להודות על הזיכוי.

עורך הדין יעקב וינרוט: "זה היה זיכוי מתבקש כפי שחשבנו מלכתחילה. דרישות שאביגדור ליברמן יפרוש מהמערכת הפוליטית הן לא תקינות והן לא קיימות בשום מקום בעולם. כל מה שבית המשפט אמר, שיכול מאוד להיות שליברמן לא נהג במאה אחוז כשורה, נכון זה בסיס לביקורת ולא יותר מזה. צריך לשים קו, ביקורת ולא יותר מזה".

"יהיועץ המשפט לממשלה הודה ווינשטן לא צריך להתפטר, משום שהיה לו אומץ לסגור תיק שהתנהל במשך 17 שנה. יהודה חי על פי עובדות כתב האישום שהיו קיימות. בית המשפט אומר שהעובדות שנכתבו בכתב האישום הן עובדות אחרות".

שר החוץ לשעבר הואשם, בעבירות של מרמה והפרת אמונים. דני איילון, לשעבר סגנו של ליברמן במשרד החוץ, שימש אילון כיו"ר ועדת המינויים.

במהלך חקירת המשטרה, העיד איילון כי ליברמן הנחה אותו לפעול לטובת מינוי זאב בן אריה לשגריר בלטביה.

בעדותו בבית-המשפט, סיפר איילון על פגישה שקיים עם ליברמן: "הייתי במשרדו, דיברנו על נושאים מדיניים ולקראת סוף הפגישה הוא אמר לי שלתפקיד השגריר בריגה לטביה, צריך למנות את בן אריה".

איילון הוסיף: "לאחר ההחלטה נהגתי להודיע לו. במקרה הזה, כיוון שהיו לו מועמדים מועדפים, הייתי נוהג לדווח לו. אמרתי לו שהמינוי של בן אריה עבר והוא הודה לי", סיפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר