מתקפה גזענית נגד ח"כ מ'יש עתיד'?

ח"כ שמעון סולומון: חרדים צעקו לעברי "יא עבד כושי"

חבר הכנסת שמעון סולומון מ'יש עתיד', טוען כי הותקף בצורה מילולית על ידי צעירים הנראים כחרדים, שאף השמיעו כלפיו קריאות גזעניות בשל מוצאו, כאשר בין היתר נאמר לו: "יא עבד כושי, תחזור לאפריקה". "אני בטוח שחבורה זו אינה מייצגת את הציבור החרדי, אלא שמדובר באנשים בודדים, חשוכים" ציין סולומון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ סולומון (צילום: פלאש 90)

ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד) טוען כי חרדים תקפו אותו על רקע גזעני וצעקו לו: "יא עבד כושי, תחזור לאפריקה".

בהודעה שפרסם סלומון בעמוד הפייסבוק שלו, הוא סיפר על החוויה שעבר - לדבריו: "בדרכי הביתה מהכנסת, עצרתי לתדלק. ביציאתי מהתחנה, זיהו אותי מספר תושבים חרדים כחבר כנסת מטעם מפלגת 'יש עתיד', ומיד החלו בקללות והקנטות פוגעות באופן אישי, ועל יש עתיד, בהקשר פעילותה נגד הציבור החרדי כביכול".

"בתחילה ניסיתי לדבר ולהסביר בנימוס שיש להם דעה וגישה שונה ומוטעית" סיפר סולומון: "ושאין זה נכון ש'יש עתיד' פועלת נגד החרדים. בדמוקרטיה כמו בדמוקרטיה, זה לגיטימי לא להסכים, ולנסות לשכנע את האחר".

לדבריו של סלומון, הצעירים החרדים היו מונעים משנאה: "אם הייתי נשאר, הם גם היו מגיעים לאלימות פיזית כלפיי, אין לי ספק בכך".

ח"כ סולומון מספר על הקללות שספג: "שסופך יהיה כמו סופו של אביו של הבוס שלך" (הכוונה לטומי לפיד ז"ל, שנפטר לפני כ-5 שנים), "יא עבד כושי, תחזור לאפריקה" .

"בנסיעתי הביתה" כתב סולומון: "ניסיתי לחשוב מה מקור השנאה והאלימות שהופנו כלפיי.. על פניו, נראו אנשים בלבוש חרדי, עם ציציות בחוץ, חובשי כיפה וייראי שמיים.. בהנחה שהם גם לומדים תורה ומקיימים מצוותיה וחוקיה.. ניסיתי להבין, כבן לקהילה דתית ושומרת מצוות, מאיזה ספר קודש, פרק או פסוק שאבו את השנאה והאלימות? איפה קראו ש"תורה קודמת לדרך ארץ"? איפה קראו ש"בין האדם למקום" קודם ל"בין האדם לחברו".

"צר לי שדווקא אלה המתיימרים לייצג את התורה" תקף ח"כ סולומון: "אשר בבסיסה ובמהותה סובלנית, מחבקת, אוהבת ומכילה מתנהגים כהיפך הגמור. אני בטוח שחבורה זו אינה מייצגת את כלל הציבור החרדי, אלא שמדובר באנשים בודדים, קטנים, בורים וחשוכים העושים שימוש ציני ואלים בדת".

סולמון המותקף קרא למנהיגים החרדים לגנות את האירוע: "אסור למנהיגי העדה החרדית ולרבנים לשתוק לנוכח תופעות האלימות הגוברות בחברה החרדית. שתיקה פירושה הסכמה".

סולומון סיים את דבריו וכתב: ""יש עתיד" לא נגד החרדים ולא שונאת אף אחד, היא בעד החברה הישראלית, ופועלת ותמשיך לפעול מתוך אהבה לרעיון הציוני, הקרוי מדינת ישראל".

אחד הגולשים בעמוד הפייסבוק של ח"כ סולומון, הגיב לטענות והפנה אצבע מאשימה כלפי סולומון עצמו: "לא פשוט לייצג מפלגה מושחתת שמונעת בכספי הקרטלים ופועלת לניצול ודיכוי אזרחי ישראל, אבל זאת הבחירה שלך... תתמודד עם התוצאות של בחירתך".

"עצם זה שהחרדים פנו אליך בטענות, למי רצית שיפנו? הרי פעלת להפחתת התקציב שלהם בכמה מאות ש"ח בחודש בקיצוץ קצבאות הילדים ומצד שני פטור ממס של 20 מיליארד ש"ח ותספורות של עוד עשרות מיליארדים לקרטלים שאתם נציגיהם בכנסת. אין מה לעשות ,תבחר באיזה צד אתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר