השלג במירון: בתים ללא חשמל ומים

כארבעים אורחים נתקעו מאז יום חמישי בציון הרשב"י במירון בעקבות השלגים. עד הבוקר, לא מעט בתים נותרו ללא חשמל. הלילה, קפאה מערכת המים והברזים ללא מים (חדשות)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
מירון (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מירון, הוא אחד האזורים הגשומים ביותר בארץ, הוא שוכן סמוך לעיר צפת ומתנשא לגובה של יותר מ-1000 מטרים על פני הים. שלג יורד שם לעיתים קרובות כך שהתושבים מורגלים לכך. אך כנראה שהסופה האחרונה שפקדה את ישראל, הצליחה להפתיע גם אותם.

יום חמישי, שעת ערב מוקדמת, עשרות בני אדם, תושבי המרכז, עלו אל עבר הר מירון, להתפלל בציון הרשב"י. אך סופת השלגים שפקדה את האזור, אילצה למעלה מארבעים אורחים להישאר במקום עד היום.

אחד מאותם אורחים תקועים, מספר ל"כיכר השבת" את שעבר עליו: "בדרך כלל אני מגיע למירון בערב ראש חודש אבל הפעם מסיבות משפחתיות החלטתי לדחות את הנסיעה ליום חמישי בצהרים, טרם יציאתי בדקתי שהחזאים אומרים כי ירד שלג, אבל לא חשבתי שהשלג יהיה חזק כל-כך ולכן נסעתי".

"שעות אחרי שהגעתי ראיתי כמה אנשים שנמצאים בתוך בית-הכנסת ומסרבים לצאת בגלל הקור, והשלג החזק שירד בחוץ. כך נשארנו עד יום שישי בבוקר כשמשפחות הסכימו לארח אותנו", הוא מספר.

האורח מספר על שעבר עליו מאז כניסת שבת: "היינו יותר מעשרה אנשים בדירה אחת כשלכולם ברור שייתכן שנאלץ להישאר כאן כמה ימים, הלחץ היה גדול - לא ידענו מה לעשות, האם יישאר לנו מספיק אוכל, ומה יהיה עם בגדים, הבאתי בגד אחד כי לא חשבתי שאשאר שם".

הרב אליעזר קרליבך, מנהל הכנסת אורחים רשב"י מירון, מספר בשיחה עם "כיכר השבת" כי גם עליו הסערה לא פסחה: "התארגנו קודם הסערה, לפני ארבע שנים כשבנינו את המטבח לקחנו אדריכלים שבנו את כל המטבח באופן משולב שבו נוכל להשתמש בחשמל ובגנרטור ולכן היה לנו חשמל בכל הימים הללו".

הרב קרבילך מספר כי למרות השלג, עשרות אנשים הגיעו להתארח: "יותר מארבעים איש הגיעו להתארח אצלינו. מניין וותיקין שמונה דרך קבע עשרות מתפללים, היה הפעם ריק מתושבי המקום, מי שמילא אותו היו אלו האורחים, "רק האורחים התפללו איתנו, דאגנו לתת להם אוכל לכל אורך השבת וגם אחר-כך".

אחרי ימים ארוכים בהם הייתה הפסקת חשמל, רק הבוקר החשמל חזר חלקית ולא לכל בתי התושבים. לדברי התושבים, בלילה קפאה מערכת המים ואין מים בברזים.

אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי עד הערב החשמל ישוב לפעול: "ישנה הנחייה ברורה כי היום הכל ישוב לפעול, כולל במירון שנכלל ביישובים המנותקים. ייתכן שיהיו תקלות מסובכות שלא נוכל לסיים את התיקון עוד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר