השלג ועיריית ירושלים: מחדל בשידור חי

האם עיריית ירושלים כשלה בעיקר באזורים החרדים? בראיון סוער עם הממונה על אגף החירום בעירייה, ניר נחמד, התגלה המחדל הקשה בשידור חי • האזינו לראיון המלא (בארץ)

ירושלים תקועה בשלג (צילום: פלאש 90)

בראיון סוער על מחדלי העירייה הבוקר (שלישי) בתוכנית שמונה עד עשר עם מרדכי לביא ברדיו קול ברמה, דיבר ניר נחמד, מנהל אגף החירום בעיריית ירושלים וניסה לתרץ את מחדלי העירייה.

בשידור חי ניסה לביא לבדוק האם העירייה אכן מתפקדת, ותוך כדי השידור ניסו המפיקים להשיג את המוקד העירוני (רמז, לא בהצלחה יתרה), וכך תוך כדי הראיון עם נחמד התברר שעיריית ירושלים כשלה הבוקר באופן די מוזר בעיקר באזורים החרדים.

לביא: "מה שהתושבים הבינו הוא שהעירייה עובדת מכך האינרציה, וכשיש משבר כל המערכות קורסות. בשורה התחתונה משהוא לא עובד בגוף המפלצתי הזה שנקרא עיריית ירושלים".

בעוד נחמד מנסה לענות, ניסו המפיקים להשיג את המוקד העירוני ללא הצלחה, לאחר שהתקשרו למספר טלפון אחר (ולא למספר המוקד הרשמי 166) ענתה המוקדנית.

לביא: "רציתי לשאול אם יש לימודים בתלמוד תורה מסילת ישרים".

מוקדנית: "דקה אני אבדוק... זה חינוך חרדי נכון?" מה זה רדיו או משהו כזה?"

מוקדנית: "כאן לא רשום לי... "

לאחר שהתברר שגם באתר העירייה אין שום מידע על המוסדות החרדים בעיר, כמו כן במוקד העירוני. פנה לביא לניר נחמד כדי לקבל תשובות.

לביא: "כשזה נוגע לחרדים, זה מה שאנחנו מקבלים בכל מקום, לא רשום, לא ידוע".

נחמד: "אם לא רשום אין לימודים..."

נחמד: "זכותך להתרגז, לא תמיד התושב יקבל את המענה במאה אחוז. במחיר הזה של להחזיר את החיים לשגרה אני מוכן לקבל שיש טיפה אי סדר, כך אמר גם ראש העיר".

לביא: "זה טיפה אי סדר? ההורים רוצים לדעת אם יש לימודים, אם ללכת לעבודה או לכולל, מה הם אמורים לעשות? אין שום מקום שאפשר לברר את הדברים".

נחמד: "במגזר החרדי יש את הרשתות החברתיות הכי טובות".

לביא:: "אין לא פייסבוק ולא וואטסאפ, על איזה רשתות חברתיות אתה מדבר?".

נחמד: השיחה גולשת לתחום שאני לא מתעסק אתו. אני רוצה לתת הסבר על המצוקות. אל תגלוש למגזר חרדי וחילוני..."

"הדברים הללו של חרדים חילונים ערבים הם ממנו והלאה, אתה טועה בגדול, יש לנו מוסדות גם במגזר החילוני שקורים בהם מחדלים כאלו. יכול להיות שהיו טעיות, גם במגזר החילוני היו מוסדות שלא נכנסו לרשימה. אתה פשוט לא יודע".

לביא: השיחה ממש לא גולשת, אני גם לא אוהב להיכנס לפינה של חרדים חילונים אבל זו המציאות! חבל שהתשובות שלך הם 'אתה לא יודע'. מה שאני כן יודע שחבר המועצה יוסי דייטש נאלץ לקחת את המפלסות 'באוזניים' כדי להיכנס לשכונות החרדיות".

האזינו לראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר